Politiebericht Eindhoven

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 04-12-99

Persbericht van zaterdag 4 december 1999/

Eindhoven: Drugszaak
Een 21-jarige man uit Lommel is vrijdagavond omstreeks 19.30 uur, op de Bennekelstraat aangehouden. Bij controle bleek dat de man in het bezit was van 20 XTC pillen. De verdachte is voor verhoor overgebracht naar het politiebureau. De pillen zijn inbeslag-genomen.

Helmond: Vechtpartij om parkeerplaats
Vrijdagavond, om 20.45 uur, is op het politiebureau aan de Kasteel Traverse een 25-jarige man uit Bakel aangehouden. De verdachte had kort ervoor bij een onenigheid om een parkeerplaats op de Kegelbaan, een 52-jarige Helmonder mishandeld en de vrouw van het slachtoffer zo hard geduwd dat zij gevallen was en niet meer op kon staan. Beide gewonden zijn voor onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. De verdachte die zich tegen zijn aanhouding verzette is na verhoor heengezonden.

Helmond: Inbraak in een woning
Tussen vrijdagavond 20.00 uur en 21.00 uur, is er ingebroken in een woning aan het Edisonplantsoen. Men is de woning binnen gekomen door verbreking van de achterdeur. Uit de woning is een klein geldbedrag weggenomen.

Helmond: Diefstal uit een woning
Vrijdagavond omstreeks 22.20 uur, is er een diefstal uit een woning aan de Kloosterweide gepleegd. Men is de woning binnengekomen door inklimming aan de voorzijde van de woning terwijl de bewoners thuis waren. Uit de woning zijn geld en sieraden weggenomen.

Helmond: Aanhoudingen na poging inbraak
Zaterdagmorgen om 05.24 uur, zijn op de Haaglaan twee 19-jarige inwoners van Helmond en een tot nu toe onbekende jongeman, aangehouden. Door een getuige was gezien dat de drie verdachten op een dak van een woning aan de 3e Haagstraat, geklommen waren. Kort hierna hadden de daders een fiets weggenomen en waren weggelopen. De drie verdachten zijn voor onderzoek ingesloten op het politiebureau.

Helmond: Auto inbrekers aangehouden
Zaterdagmorgen om 05.58 uur, is op de Bakelsedijk een 19-jarige Helmonder zonder vaste woon of verblijfplaats aangehouden. Getuigen hadden gezien dat twee daders aan het inbreken waren in auto?s die geparkeerd stonden aan de Karel Raijmakersstraat. Toen de politie ter plaatse kwam waren de daders verdwenen. Na een korte zoekactie waarbij door getuigen de vluchtrichting werd aangegeven, kon een van de daders worden aangehouden. In de omgeving zijn enkele weggenomen spullen plus inbrekers gereedschap teruggevonden.

Eindhoven: Aanhouding voor drugsbezit
Vrijdagavond om 23.00 uur, is op de Smalle Haven een 17-jarige inwoner van Eindhoven aangehouden. De verdachte was in het bezit van een zakje drugs. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het bureau en ingesloten. De drugs zijn inbeslaggenomen.

Eindhoven: Aanhouding na belediging
Een 22-jarige Veldhovenaar is zaterdagmorgen om 02.30 uur op het Stratumseind aangehouden. De man vond het nodig om enkele politiemensen uit te schelden. Hij is na verhoor heengezonden.

Eindhoven: Aanhouding op heterdaad
Zaterdagmorgen om 00.37 uur, zijn op de Ten Hagestraat twee Eindhovenaren in de leeftijd van 16 en 17 jaar, aangehouden. Door twee surveillanten van de Koninklijke Marechaussee werden de verdachten op heterdaad betrapt toen de daders over het hek klommen van een bedrijf aan de Ten Hagestraat. De verdachten waren bij hun aanhouding in het bezit van inbrekerswerktuigen. Tijdens de aanhouding van de beide verdachten vond een 28-jarige man uit Pijnacker het nodig zich ermee te bemoeien. Nadat hem diverse malen was gesommeerd zich te verwijderen en hij hieraan niet voldeed is deze verdachte eveneens aangehouden. Alle drie de verdachten zijn voor onderzoek overgebracht naar het bureau. De inbrekerswerktuigen zijn inbeslaggenomen.

Eindhoven: Aanrijding met gewonden.
Zaterdagmorgen omstreeks 01.20 uur, zijn bij een eenzijdig ongeval op de Landsardseweg twee inzittenden van een personenauto gewond geraakt waarvan een ernstig. De 20-jarige bestuurder van de personenauto uit Best, reed met zijn auto en twee inzittenden over de Landsardseweg in de richting van de Spottesweg. Kort na een bocht naar links is de bestuurder met de rechterwielen van weg geraakt en vervolgens de macht over het stuur kwijt geraakt. Hij schampte een boom aan de rechterzijde van de weg en kwam vervolgens tegen de volgende boom tot stilstand. Een van de inzittenden, een 19-jarige man uit Best, was uit de auto geslingerd en is met ernstig hersenletsel overgebracht naar het ziekenhuis. De andere inzittende een 20-jarige man uit Best raakte gewond aan zijn arm.

Eindhoven: Aanhoudingen na inbraak
Zaterdagmorgen om 04.55 uur, zijn vijf verdachten in de leeftijd van 24 tot 28 jaar, afkomstig uit Eindhoven, Elst, Arnhem en Valburg, op de Markt aangehouden. Door een getuige was gezien dat de verdachten een marktkraam van Vietnamees hadden opengebroken en daarin een enorme ravage hadden aangericht. Door de verdachten werden omstanders bekogeld met loempia?s. Alle verdachten zijn overgebracht naar het bureau en voor verhoor ingesloten.