NVJ richt zich nu ook op zelfstandige ondernemers

Datum nieuwsfeit: 05-12-1999
Nederlandse Vereniging van journalisten

NVJ-Nieuws van 3 december 1999

NVJ ook voor zelfstandigen

De NVJ wil de belangen van zelfstandige ondernemers beter behartigen. De journalistenvakbond heeft zich aangesloten bij de vereniging FNV zelfstandigen service, een samenwerkingsverband met AbvaKabo, Bondgenoten, Bouw&Houtbond, KIEM en de Kappersbond. Binnen de vereniging zullen afspraken worden gemaakt over speciale diensten voor zelfstandige ondernemers zonder personeel.
Volgens Hans Verploeg, algemeen-secretaris van de NVJ moet nog worden bezien welke producten de NVJ zal afnemen. Andere bonden binnen de vereniging zijn inmiddels actief met het aanbieden van assurantiepakketten tegen een speciaal tarief. In de toekomst willen ze ook andere zaken gaan doen, zoals financiering, leasen en administratieve diensten.
Assurantie-aanbiedingen via de NVJ blijken een succes. Inmiddels hebben zestig leden een molestverzekering genomen, hebben negentig leden gekozen voor een apparatuurverzekering en zijn ruim 200 voertuigen via de NVJ bij NOS Assurantiën ondergebracht. Verploeg ziet een ander groot belang bij de samenwerking. "Er ontstaat een nieuw platform om de specifieke problemen van zelfstandigen beter onder de aandacht van bijvoorbeeld de overheid te brengen."