Test bewijst: acht van de tien mensen kiest HP

Datum nieuwsfeit: 06-12-1999

Test bewijst: acht van de tien mensen kiest HP

Amstelveen, 6 december 1999 - Onafhankelijke testresultaten tonen aan dat acht van de tien mensen de voorkeur geven aan de HP DeskJet 970Cxi. Een groep mensen uit een drietal Europese landen (Engeland, Duitsland en Frankrijk) werd gevraagd de HP DeskJet 970Cxi en de Epson Stylus 900C te testen aan de hand van een reeks criteria en deze resultaten toe te lichten met eigen commentaar. Na vier weken moesten ze kiezen welke printer ze wilden houden. Van de panelleden koos 85 procent ervoor de HP DeskJet 970Cxi te houden.

Hoewel HP opdrachtgever van het onderzoek was, werden de communicatie met de panelleden, de test-omstandigheden, dataverzameling en rapportage verzorgd door een onafhankelijk testbureau: RS Consulting. De panelleden wisten voordat ze hadden gekozen welke printer ze wilden houden, niets van de betrokkenheid van HP. De panelleden werden zo uitgezocht dat de groep een representatieve weergave vormde van de totale groep Europese gebruikers.

De panelleden voerden tien tests uit en noteerden de resultaten hiervan in een werkboek. Zo werden de printers getest voor een breed scala aan documentsoorten en media. De volgende opdrachten werden uitgevoerd:
* Installeer de printer.

* Druk een lang tekstdocument af.

* Druk een zakelijke brief af.

* Druk een zakelijke envelop af.

* Druk een reclamefolder af.

* Druk een foto af.

* Bedruk transparante media.

* Bedruk een ansichtkaart.

* Vergelijk de bijzondere kenmerken.

* Druk een testsheet af.

Daarnaast werden panelleden aangemoedigd de printer ook te gebruiken voor elk ander toepassing die ze konden bedenken.

De printer die de panelleden, na alle tests, wilden houden: HP Epson HP%
Engeland 98 18 84%
Frankrijk 103 21 83%
Duitsland 105 15 88%
TOTAAL 306 54 85%

Meer informatie over HP Challenge is te vinden op
www.hpchallenge.com.

Telefoonnummer voor eindgebruikers voor vragen over producten, aanvragen van documentatie en informatie over verkooppunten: 020 - 547 66 66.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties