Conferentie BVE2000- en Transito Cognito-projecten

Datum nieuwsfeit: 06-12-1999
Senter

05 Oct 1999.

6 december 1999: Conferentie BVE2000- en Transito Cognito-projecten, Deltion College, Zwolle

Maandag 6 december 1999 organiseert Senter een zgn. " Vlootschouw" van de resultaten van afgeronde BVE2000- en Transito Cognito-projecten. Plaats van handeling is het Deltion College te Zwolle (Willaertstraat 1).

Doelgroep

Deze dag is in de eerste plaats bedoeld voor de medewerkers en het management van de ROC´s en LOB´s, die betrokken zijn bij de onderwijsinnovatie van hun instelling en bij het ontwerpen van ICT-leermiddelen en -methoden. Uiteraard zijn ook andere organisaties en bedrijven die belangstelling hebben van harte welkom.

ICT steeds belangrijker in het onderwijs

In het beroepsonderwijs en de volwasseneneducatie wordt steeds meer gebruik gemaakt van computers en ICT-leermiddelen. Vaak biedt ICT de aanzet om tot onderwijsvernieuwing te komen. De Regionale Opleidingen Centra en de Landelijke Organen in de BVE-sector hebben een groot aantal innovatieve projecten opgezet die op deze ontwikkelingen inspelen. De overheid levert hieraan een bijdrage door veelbelovende projecten deels te financieren via de regeling BVE2000, het programma Transito Cognito en de regeling Kennisuitwisseling Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (KeBB).

Resultaten

Om te laten zien wat dat tot nu toe heeft opgeleverd en om ervaringen uit te wisselen, organiseert Senter, als uitvoerder van de genoemde programma´s, een zogenaamde ´Vlootschouw´ van de resultaten van afgeronde BVE2000 en Transito Cognito projecten.

Programma

De Vlootschouw omvat een plenaire bijeenkomst, een kennismarkt en enkele parallelsessies. Voor de plenaire bijeenkomst in de ochtend staan enkele lezingen over de resultaten van de regeling BVE2000 en het programma Transito Cognito op het programma. Het middagprogramma bestaat uit parallelsessies, waarin uitgebreider wordt ingegaan op de ontwikkelde producten van enkele projecten per sector. Ook zijn er sessies waarin sectoroverstijgende onderwerpen aan de orde komen.

Inschrijven

Geïnteresseerden kunnen zich tot uiterlijk 1 november 1999 aanmelden. De kosten zijn fl. 175,- per persoon. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Senter Educatieve Technologie: Thijs van Erve of Rochelle Martina (tel: 070 361 03 13). Zie ook: bvenet.nl/~senter/vlootschouw.htm