Xerox introduceert WorkCentre 470cx

Datum nieuwsfeit: 06-12-1999

Printen, scannen en kopiëren in kleur en faxen:

Xerox introduceert de WorkCentre 470cx kleuren-multifunctional

Amstelveen, 6 december 1999
Xerox introduceert de kleuren-multifunctional WorkCentre 470cx. Met zijn concurrerende prijs van fl. 850,- is deze vier-in-één ideaal voor thuisgebruik en kleine ondernemers. De 470cx is uitzonderlijk gebruikersvriendelijk en stelt gebruikers in staat via de PC hoogwaardige kleurenkopieën te maken. Met printsnelheden van 6 pagina's per minuut (ppm) in zwart/wit en 3 ppm in kleur is de nieuwe WorkCentre zo'n 20% sneller dan de naaste concurrentie. Een afdrukresolutie tot 1200 x 1200 dots per inch (dpi) is goed voor afdrukken van laserkwaliteit tegen het prijsniveau van inkjetprinten.

PC-assisted kleurenkopiëren
De WorkCentre 470cx is uitgerust met 'PC-assisted' kleurenkopiëren met een afdrukresolutie tot 600 x 300 dpi en kleurscannen tot 300 x 300 dpi. Kopiëren gebeurt met een snelheid van 5 kopieën per minuut, waarbij kan worden verkleind en vergroot tussen een bereik van 25 en 200%. De 470cx kan stand-alone (zonder gebruik van PC) faxen en kopiëren en kan meerdere taken tegelijkertijd uitvoeren voor optimale productiviteit. De WorkCentre 470cx werkt onder Windows 3.1x, Windows 95/98 en Windows NT 4.0. Standaard meegeleverd wordt de award winning Pagis Pro scan-software met onder meer Optical Character Recognition (OCR) en de mogelijkheid om foto's en andere scans direct te e-mailen.

Prijs en beschikbaarheid
De Xerox WorkCentre 470cx multifunctionele
kleurenprinter/-copier/-scanner/fax is vanaf heden beschikbaar tegen een adviesverkoopprijs vanaf fl. 850,-. De nieuwe WorkCentre is verkrijgbaar bij erkende dealers en de kantoorvakhandel, en tevens on-line te bestellen op www.webshop.xerox.nl. De 470cx wordt geleverd met de Xerox Klanten Tevredenheid Garantie. Dit betekent dat een ontevreden gebruiker, mits een onderhoudscontract is afgesloten, binnen 3 jaar na aanschaf het apparaat kan omruilen tegen een gelijkwaardig Xerox product.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de SOHO-, kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (verkooporganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.000 mensen werkzaam.