Brief Financien over Belastingherziening 2001

Datum nieuwsfeit: 06-12-1999

26727000.044 brief sts fin belastingherziening 2001 Gemaakt: 19-1-2000 tijd: 13:52 RTF

26727 Wet inkomstenbelasting 2001 (Belastingherziening 2001)

Nr. 44 Brief van de staatssecretaris van Financiën

Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal

Den Haag, 6 december 1999

De afgelopen maanden is van veel kanten aandacht gevraagd voor verschillende aspecten van de Belastingherziening 2001, waaronder ook voor de uitvoering.

Op vrijdag 3 december 1999 heeft VHMF door middel van een notitie ook aandacht gevraagd voor een aantal uitvoeringsaspecten. Deze aspecten zijn voor een belangrijk deel al aan de orde geweest in de vragen die door de vaste commissie voor Financiën over de Belastingherziening 2001 zijn gesteld. Door het tijdstip van haar notitie heeft de VHMF geen rekening kunnen houden met de antwoorden op uw vragen.

De inhoud van de notitie van de VHMF zal worden betrokken bij de werkzaamheden van de zogeheten Commissie Thunnissen-de Waard. Deze is gesteld bij beschikking van 16-11-1999 1) en bestaat uit vertegenwoordigers van VNO/NCW, MKB-Nederland, LTO-Nederland, FNV, CNV, MHP, alsmede uit vertegenwoordigers van SZW, EZ en Financiën.

Bij dezen zend ik u ter informatie de notitie van de VHMF 1).

De staatssecretaris van Financiën,

W.A.F.G. Vermeend