Gebruikersonderzoek toont groeiende rol van E-Networks

Datum nieuwsfeit: 06-12-1999

Gebruikersonderzoek toont groeiende rol van E-Networks

Bedrijfsleven ontdekt e-commerce, geïntegreerde data/spraak/video-netwerken en policy-georiënteerde technologieën

Maarssen / Brussel, 6 december 1999 - E-commerce is voor steeds meer bedrijven de centrale strategie voor het nieuwe millennium, en steeds meer ondernemingen richten hun bedrijfsmodel in om hun voordeel te doen met de mogelijkheden van de nieuwe Interneteconomie. Meer dan vijfhonderd Amerikaanse organisaties die onlangs deelnamen aan 3Com's jaarlijkse gebruikersbijeenkomst (Networks3 Americas) gaven te kennen dat ze bezig zijn met de ontwikkeling en implementatie van nieuwe technologieën voor online activiteiten; onder hen zijn ondernemingen, overheidsorganisaties en onderwijsinstellingen. Samen vormen ze een representatieve doorsnede van de duizenden organisaties over de hele wereld voor wie 3Com de belangrijkste netwerkleverancier is.

Volgens het onderzoek, dat begin november werd gehouden, is 49 procent van 3Com's enterprise-klanten van plan de komende 18 maanden e-commerce-oplossingen in te zetten. 24 procent van de grote organisaties is al bezig met de invoer van dergelijke oplossingen op basis van 3Com's'uitgebreide aanbod e-Networking-systemen.

3Com's recentelijk geannonceerde strategie voor e-Networking speelt in op de behoeften van enterprise-organisaties met:
uitgebreide ondersteuning voor consolidatie van spraak-, video- en datatoepassingen;
een breed aanbod producten waarmee gebruikers die toepassingen kunnen benutten via Internet, intranet en extranet;
hoogwaardige systemen voor gegarandeerde netwerkbetrouwbaarheid en
-beschikbaarheid.
Deze benadering van netwerkvraagstukken komt tegemoet aan de e-commerce-behoeften van organisaties, door applicaties te ondersteunen die van vitaal belang zijn voor bedrijfsinterne processen, ketenbeheer, relatie-management en business-to-business communicatie.

Hogere LAN-bandbreedte, draadloze netwerken, convergentie en VPN's 52 procent van de ondervraagde 3Com-gebruikers wil komend jaar in de eerste plaats de bandbreedte en daarmee de performance van hun LAN-infrastructuren verruimen. 3Com's huidige aanbod e-Networking-oplossingen speelt gericht op deze behoefte in met high-speed Gigabit Ethernet-netwerken op basis van glasvezel en meerlaagse switching. Bovendien komt 3Com volgend jaar met technologieën die Gigabit Ethernet over bestaande koperbekabeling mogelijk maken.

Vijftig procent van de ondervraagde organisaties gaf aan de komende anderhalf jaar gebruik te gaan maken van draadloze LAN-technieken. Hiermee kunnen gebruikers zich met hun laptop-PC's door kantoorgebouwen of productiehallen verplaatsen, en draadloos toegang houden tot hun applicaties en het bedrijfsnetwerk.

27 procent van de respondenten verklaarde dat ze toegang tot hun applicaties hadden geregeld op basis van 3Com's VPN-oplossingen (Virtual Private Networks), een economisch, Internet-gebaseerd alternatief voor netwerkcommunicatie via huurlijnen. Nog eens 57 procent gaf aan het komend jaar een VPN-oplossing te willen implementeren.

Geconvergeerde netwerken, waarop spraak en data (telefoon en PC) zijn geconsolideerd staan ook hoog op de agenda bij veel organisaties. Momenteel installeert 23 procent al convergentievoorbereide LANs, terwijl nog eens 62 procent dat van plan is de komende anderhalf jaar te gaan doen. Op WAN-niveau heeft 17 procent van de onderzochte organisaties al spraak, data en video geïntegreerd, terwijl 46 procent aangaf dat ergens in de komende 18 maanden te gaan doen.

3Com's e-Networking-strategie is onlangs versterkt met nieuwe toegangs- en beschikbaarheidsverbeteringen van 3Com's CoreBuilder 9000 chassis-switches en met de introductie van het 3Com Transcend policy-managementsysteem, een open, gestandaardiseerde multivendor tool die het beheer van e-Networks sterk vereenvoudigt. Volgens het onderzoek op de gebruikersconferentie is 60 procent van de ondervraagde organisaties van plan ergens in de komende anderhalf jaar policy-georiënteerde netwerken te implementeren.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com bijna 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie