Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Grootstedelijke plannen voor Eindhoven

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Gemeente Eindhoven

Persbericht: 7 december 1999, no. 69.

Doe mee en toon het ware gezicht van Eindhoven

Eindhovenaren tekenen voor de toekomst

Tekenen voor de toekomst. Met dit motto beginnen het gemeentebestuur en de inwoners van Eindhoven aan de uitvoering van de grootstedelijke plannen voor Eindhoven en starten zij met de stadspromotiecampagne 'Eindhoven, voorop in technologie'. Als vijfde stad van het land maakt Eindhoven al een aantal jaren aanspraak op extra geld van het Rijk. Dit geld voor het grotestedenbeleid wordt gebruikt om problemen in de stad op te lossen en de kansen te benutten om de stad op sociaal, economisch en ruimtelijk gebied te versterken. Eindhoven gaat zeer gedegen te werk. Het werken aan de toekomst begon met de vaststelling van een stadsvisie 2010, 'In het licht van de toekomst' en het uitwerken van dit gewenste beeld in het Stedelijk Ontwikkelingsprogramma. Het belangrijke voorbereidende werk gebeurde de afgelopen anderhalf jaar in stadsgesprekken, werkconferenties en rondetafelgesprekken. Honderden personen van instellingen en bedrijven hebben een steentje bijgedragen en hun medewerking toegezegd. De gemeenteraad zette tot slot het spreekwoordelijke puntje op de i.

En nu gaat Eindhoven ervoor! Samen tekenen we voor de toekomst. Op woensdag 8 december '99 vindt de aftrap plaats van de uitvoerende fase van het stedelijk ontwikkelingsprogramma en de stadspromotiecampagne 'Eindhoven, voorop in technologie'. Gemeentebestuur, instellingen en bedrijven hebben in principeafspraken, letters of intent, beloofd aan de slag te gaan voor Eindhoven. De drie speerpunten van de stadsvisie 2010 zijn hiervoor het richtsnoer: Eindhoven, een stad met een aantrekkelijk stadshart, een stad waarin mensen zich met elkaar thuisvoelen en tot slot een stad die zich verder profileert als centrum van kennis en vernieuwing.

Eindhoven, koploper in technologie

Niet voor niets is de slogan van de stadspromotiecampagne 'Eindhoven, voorop in technologie'. Eindhoven maakt dit waar. Eindhoven én de regio zijn zonder meer nummer één in Nederland op het gebied van technologie. Iets om trots op te zijn. Vijfentwintig procent van de Eindhovense werkgelegenheid zit in de technologische sector. De geschiedenis van de stad van de afgelopen honderd jaar kenmerkt zich door de ontwikkeling van hoog technologische producten. Dit gebeurde jaar in, jaar uit. Het gebeurt nu en ook in de toekomst blijft Eindhoven zonder meer koploper.

Doe mee en toon het ware gezicht van Eindhoven!

Om dit beeld van de stad verder uit te dragen start de gemeente de actie 'Toon het ware gezicht van Eindhoven'. De promotie begint op een Eindhovense, nuchtere, manier. Er worden geen miljoeneninvesteringen gedaan voor een massamediale aanpak. Eindhoven gaat uit van wat we zijn en wie dit uitdraagt. Dit zijn in eerste instantie de inwoners. Morgenavond tijdens de manifestatie 'Tekenen voor de Toekomst' kunnen deelnemers zich digitaal laten fotograferen en een statement afmaken: 'Ik kom graag in het stadshart, omdat...', 'Ik voel me thuis in Eindhoven, omdat...' en 'Technologie in Eindhoven leeft voor mij, omdat...'.

De actie wordt vervolgens voortgezet op de gemeentelijke website: www.eindhoven.nl. U vindt hier alle portretten met statements. En u kunt er alles lezen over de campagne 'Eindhoven, voorop in technologie'. Mensen die willen meedoen kunnen naar het gastenboek surfen een stelling afmaken. Na enkele ogenblikken staat de reactie op het scherm. Het kan ook door een foto met statement af te geven in het Informatiecentrum in het Stadskantoor. Deze worden dan door medewerkers van de gemeente op de website geplaatst.

Voor de echte Eindhoven liefhebber zijn er zes digitale ansichtkaarten te vinden op de website.

Voor informatie over dit bericht kunt u bellen met mw Marieke van Hooff (040. 2382305) of mw Babette Blom (040. 2382186), afdeling communicatie.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie