HP Changengine opgenomen in EAI-software van NEON

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999

HP CHANGENGINE OPGENOMEN IN EAI-SOFTWARE VAN NEON

Amstelveen, 7 december 1999 - Het business-process-managementsysteem HP Changengine wordt opgenomen in de Enterprise Application Integration (EAI) software NEONimpact van New Era of Networks (NEON). Met de nieuwe oplossing kunnen bedrijven de sturing van hun bedrijfsprocessen integreren tot één logisch geheel.

Door de integratie van de applicaties waarmee de verschillende bedrijfsprocessen worden gevolgd en gestuurd, ontstaat een instrument waarmee het bedrijf als één proces in kaart wordt gebracht. De nieuwe oplossing biedt bovendien de mogelijkheid de integratie uit te breiden tot bedrijfsprocessen die buiten de eigen organisatie liggen, zoals bij toeleveranciers en afnemers. Dat geeft inzicht in de gehele productieketen, waardoor snel en nauwgezet op marktontwikkelingen kan worden geanticipeerd.

HP Changengine is gebaseerd op een door Hewlett-Packard ontwikkelde technologie waarmee bedrijfsprocessen kunnen worden geautomatiseerd en beheerd. Dat geschiedt onafhankelijk van de afzonderlijke applicaties waarmee de betrokken bedrijfsprocessen worden beheerd. HP Changengine maakt het zo mogelijk de organisatie als geheel in real-time te sturen, zonder het beheer van en de organisatie rond de afzonderlijke processen te verstoren.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties