SCO introduceert software Tarantella Enterprise II

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999

---------- Forwarded Message ----------
Subject: PERSBERICHT - SCO introduceert Tarantella Enterprise II Date: Tue, 7 Dec 1999 11:07:37 +0100

Onderstaand persbericht is tevens opgemaakt en attached als Word-document.

SCO introduceert Tarantella Enterprise II

Tarantella Enterprise II biedt directe toegang tot Windows-applicaties en een krachtig alternatief voor Citrix MetaFrame

Amsterdam, 7 december 1999 - SCO (NASDAQ:SCOC) heeft vandaag met de aanzienlijke uitbreiding van de bekroonde Tarantella web-enabling software zijn inzet voor heterogene computertoepassingen opnieuw benadrukt. Het verbeterde product biedt directe connectiviteit met Windows-toepassingen vanuit windows-clients en vanuit clients in andere omgevingen. SCO heeft vandaag het eerste product in een nieuwe lijn van Tarantella-producten geïntroduceerd: Tarantella Enterprise II, waarmee professionele IT-gebruikers direct online toegang hebben tot Windows 2000- en Windows NT
4.0-toepassingen door gebruik te maken van Microsoft RDP (Remote Desktop Protocol).

"Tarantella Enterprise II maakt het bedrijven mogelijk om zeer snel meer toepassingen af te leveren en te beheren, vanaf meer servers en voor meer gebruikers", aldus Peter Bondar, vice president Tarantella-marketing bij SCO. "Met Tarantella heeft SCO als eerste RDP geïntegreerd in een uitgebreid softwarepakket voor webtoepassingen, waardoor klanten in staat zullen zijn om gebruik te maken van hun Windows-, UNIX- of mainframe-toepassingen volgens een op standaarden gebaseerde methode".

"Compaq gebruikt Tarantella-software om hun belangrijkste klanten op telecommunicatiegebied, zoals MCI Worldcom, online toegang te geven tot hun TeMIP (Telecommunications Management Information Platform)", aldus Jacques Conand, product manager voor TeMIP bij Compaq. "Deze vernieuwde versie van Tarantella zorgt ervoor dat Windows-toepassingen binnen TeMIP online toegankelijk zijn zonder gebruik te moeten maken van extra tools, en zonder dat aanpassingen in de Windows-toepassingen nodig zijn".

"Het gebruik van Tarantella op onze Netfinity-servers biedt onze klanten de perfecte oplossing om gegevens toegankelijk te maken en om gebruikers vanuit verschillende omgevingen met elkaar te laten communiceren", zei Rich Cohen, director van NOS Solutions Marketing bij IBM Netfinity. "Dat Tarantella uitstekend functioneert is reeds bewezen op de S/390-, RS/6000- en AS/400-servers, en deze oplossing wordt nog aantrekkelijker door de uitbreiding van de connectiviteit met Windows-applicaties in de vernieuwde versie die SCO nu uitbrengt".

Tarantella Enterprise II
Tarantella Enterprise II geeft gebruikers direct toegang tot Windows en andere toepassingen, ongeacht welk type systeem wordt gebruikt. Daarnaast brengt Tarantella Enterprise II een aanzienlijke besparing met zich mee in kosten, en in de tijd die nodig is om toepassingen in te zetten en te beheren, doordat noch op de toepassingsserver noch op de client extra software geïnstalleerd hoeft te worden. Tarantella Enterprise II levert een eenduidige architectuur voor systeembeheer voor Windows-, IBM 3270- en UNIX-toepassingen, waardoor het een zeer krachtig alternatief wordt voor Citrix MetaFrame. Het is de ideale oplossing voor systeembeheerders die vanuit een centraal punt in een zeer heterogene werkomgeving Windows-toepassingen moeten aanleveren en beheren.

De Tarantella-producten
Tarantella Enterprise II is het eerste product in de nieuwe Tarantella-lijn die SCO op de markt gaat brengen. Begin 2000 zullen nog twee Tarantella-producten worden gelanceerd met extra voorzieningen die speciaal zijn ontworpen voor het midden- en kleinbedrijf en voor application service providers. SCO brengt met deze nieuwe Tarantella-producten een uitermate interessante lijn op de markt voor toepassingen die centraal ingezet en beheerd worden.

Prijzen en verkrijgbaarheid
De goedkoopste versie van Tarantella Enterprise II, multi-server bedrijfssoftware voor maximaal 25 gebruikers, kost $4925 en zal vanaf januari 2000 leverbaar zijn. Tarantella Enterprise II is beschikbaar voor alle gangbare UNIX-platforms: Compaq Tru64 UNIX, HP-UX, IBM AIX, Siemens Reliant UNIX, het UNIXWare-besturingssysteem van SCO en Sun SPARC Solaris.

Inruilactie: Citrix MetaFrame voor Tarantella Enterprise II SCO heeft tijdelijk een speciale aanbieding waardoor ondernemingen die op dit moment Citrix MetaFrame gebruiken kunnen profiteren van de veel hogere schaalbaarheid, betrouwbaarheid en beveiliging die Tarantella Enterprise II biedt. Citrix-gebruikers kunnen op Tarantella overgaan door slechts één Tarantella-licentie aan te schaffen op elke tien bestaande MetaFrame-licenties die ze vervangen door een Tarantella-licentie. Voor meer informatie over deze aanbieding, zie onze website: tarantella.sco.com/info/tradein/index.html.

Over Tarantella
Tarantella-software maakt het mogelijk om server-gebaseerde toepassingen centraal in te zetten en te beheren. Het is ontworpen voor professionele systeembeheerders die gebruikers directe toegang tot toepassingen en diensten moeten bieden. De op standaarden gebaseerde Tarantella-technologie kan die toegang tot toepassingen geheel en al naar behoefte op de wensen van het bedrijf afstemmen.
Meer informatie is beschikbaar op onze website: tarantella.sco.com

Over SCO
SCO is wereldleider op het gebied van server-based software voor bedrijfstoepassingen in een netwerkomgeving. SCO is de grootste leverancier ter wereld van besturingssystemen voor UNIX en de belangrijkste producent van netwerksoftware die clients (zoals PC's, grafische werkstations en NC's) via een Webtop toegang geeft tot bedrijfskritische toepassingen op alle denkbare netwerkservers. SCO is ontwerper van Tarantella, de eerste 'web-enabling' software voor netwerksystemen ter wereld. SCO verkoopt en ondersteunt zijn producten via een wereldwijd netwerk van distributeurs, wederverkopers, systeemintegrators en OEM's. Meer informatie vindt u op de thuispagina van SCO op www.SCO.com/.

Voor meer informatie en analisten-input kunt u contact opnemen met: Text 100 Public Relations SCO Benelux
Jurn Hageman Dirk-Peter van Leeuwen
Tel. + 31 20 5304332 Tel. + 31 36 5226979