Versatel koopt Duitse Vew Telnet

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999

Datum : 7/12/1999 Versatel koopt Duitse Vew Telnet

(Telegraaf 7/12)

Telecombedrijf Versatel koopt een Duitse branchegenoot. Voor het in Dortmund gevestigde telecombedrijf Vew Telnet betaalt het 264 miljoen. Daarnaast maakte het Amsterdamse telecombedrijf maandag bekend dat het bijna 1 miljard wil ophalen met het uitgeven van aandelen en obligaties.Met het inlijven van Vew Telnet, met een geschatte jaaromzet van 50 miljoen, breidt Versatel uit in de Duitse regio Noord-Rijnland-Westfalen. Die sluit volgens het telecombedrijf goed aan bij het eigen netwerk in de Benelux. De twee gebieden grenzen aan elkaar. Versatel heeft nog nooit winst gemaakt. In het derde kwartaal schreef het telecombedrijf nog een verlies van 80 miljoen bij een omzet van 39 miljoen. In hoog tempo wordt gebouwd aan de aanleg van een glasvezelnetwerk in de Benelux. Daarnaast heeft Versatel in de afgelopen maanden enkele bedrijven overgenomen, waaronder Svianed, het kabelnetwerk dat voorheen aan uitvoeringsinstantie GAK toebehoorde.