Oosterbaan behaalt snelste tijd in slalom Lech

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999
Keywords: Nederlandse Ski Vereniging,NSkiV,NSV,Dutch Ski Federation,Netherlands Ski Federation,Fédération de Ski Néerlandaise,Niederländischer Schi Verband,Niederländischer Ski Verband,Sneeuw,Ski,Wintersport,Skiën,Langlaufen,Langlauf,Snowboarden,Biathlon,Biatlon,Noordse combinatie,Holland Ski Team,Skibanen,Skimagazine,Ski Magazine,Sneeuwfit,Skigymnastiek,Ski Vereniging,Skivereniging,Slalom,Reuzenslalom,Halfpipe,Snowboard,Snowboarding,Schansspringen,Freestyle,Alpine,Thedo Remmelink,Marcella Boerma,Harald de Man,Skibond,Wedstrijdskiën,Bergsport,Reisverzekering,Reisverzekeringen,Rolski,Rolskiën,Tourskiën,Tiefschnee,Diepsneeuw,Off-piste

NEDERLANDSE SKI VERENIGING

wintersport wedstrijdsport vereniging verzekeringen

Nieuws!

links brievenbus sitemap

Rogier Oosterbaan behaalt snelste tijd in slalom Lech

De Nederlandse alpineskiër Rogier Oosterbaan heeft bij een FIS-slalomwedstrijd in Lech de snelste tijd in de tweede manche neergezet. Hij leverde deze prestatie in een sterk bezet deelnemersveld. In de einduitslag behaalde de 21-jarige Nijmegenaar een 14e plaats.

Oosterbaan wist zich met startnummer 42 na de eerste manche op te werken naar een plaats binnen de top 30, een plek die recht geeft om te mogen starten in de tweede manche. Daar slalomde hij op dusdanige wijze tussen de kipstangen door dat hij de snelste tijd van allen neerzette. Door deze prestatie werd Oosterbaan 14e in het eindklassement op minder dan twee seconden van de winnaar, daarmee een aantal World Cup skiërs achter zich houdend. Volgens Technisch Coördinator Marcel Looze laat deze uitslag zien dat de goede voorbereiding die Rogier Oosterbaan dit seizoen volgde al snel haar vruchten begint af te werpen.

De Oostenrijker topper uit het Europacupcircuit Kilian Albrecht won de wedstrijd, gevolgd door de worldcupskiërs Mario Reiter (AUT) en Kimunobu Kimura (JPN). Vorige

de europeesche Official partner NEDERLANDSE SKI VERENIGING

op wintersport | wedstrijdsport | vereniging | verzekeringen links | brievenbus | sitemap | home

design: medi@web