Datum nieuwsfeit: 07-12-1999

World Online brengt Internet in Zuid-Afrika op top-niveau

World Online International neemt belangrijke Tsjechische ISP over

World Online opent grootste infotainmentclub
Internet winkelen ook zonder computer

World Online neemt belangrijke Duitse ISP over

Een nieuwe American Express Kaart voor lifestyle dertigers

Vianen, 7 december 1999 - Vandaag introduceert American Express de Blue Card, een nieuwe betaalkaart bestemd voor een jongere, dynamische doelgroep in de leeftijd van 27 tot 35 jaar. American Express heeft als samenwerkingspartner gekozen voor World Online, de leidende pan-Europese Internet communicatie company.

De Blue Card is specifiek ontwikkeld om aan de financiële en lifestyle behoeften tegemoet te komen van de zogeheten 'generatie X'. Naast een spaarprogramma, verzekerd kopen en de variëteit aan overige voordelen, biedt de Blue Card haar Members een compleet World Online Internet pakket.

Nederland is het tweede land in Europa wat betreft Internet dichtheid. En in een tijdperk waarin 2,7 miljoen Nederlanders regelmatig van Internet gebruik maken en 210.000 Nederlanders regelmatig aankopen doen via Internet, komt American Express met een nieuwe Kaart die betaalgemak combineert met Internet toepassingen. Deze Internet voordelen bestaan uit een compleet World Online Internet pakket.

Met het pakket van World Online krijgt de Blue Card Member onbeperkt toegang tot Internet om te kunnen e-mailen, maar ook om een eigen homepage te maken. Speciaal voor Blue Card Members komt er een Blue Site, www.thebluecard.nl, met informatie over de Blue Card en exclusieve aanbiedingen.

Daarnaast worden zij automatisch lid van de World Online Club, die vele voordelen biedt, waaronder 20% korting op CD's van 'Free CD'. Bij aanschaf van een Blue Card krijgt de consument bovendien een gratis muziek CD naar keuze. Blue Card Members hebben geen enkel eigen risico bij fraude of misbruik van hun Kaart. Bovendien zijn vrijwel alle aankopen die met de Blue Card worden gedaan verzekerd.

Een bijkomend voordeel voor deze zeer mobiele en actieve doelgroep is dat er een gratis reisongevallenverzekering aan de Kaart gekoppeld is. Daarnaast wordt elke uitgave, in binnen- en buitenland, met de Kaart beloond met Membership Rewards, het loyaliteitsprogramma van American Express. Daarmee kan worden gespaard voor meer dan 100 producten, zoals bijvoorbeeld audio- en videoapparatuur, skipassen, theaterbezoek, diners en reizen.

Een kaart die biedt waar de consument van nu om vraagt Jean-Luc Nocart, Vice President Card Services Group & Country Manager Benelux van American Express: "De Blue Card is echt een Kaart die is ontwikkeld voor dagelijks gebruik. Met deze Kaart willen wij een jongere consument aanspreken die zich aangetrokken voelt tot American Express, maar tot nu toe nooit een betaalmiddel kon vinden dat past bij hun levensstijl. De Blue Card is speciaal ontworpen met het oog op hun behoeften, waaronder Internet toepassingen. De samenwerking met World Online past dan ook uitstekend in onze strategie."

De lancering van deze Kaart is onderdeel van de groeistrategie van American Express. Enerzijds wordt het bestaande portfolio van onder meer Green, Gold, Platinum en Corporate Cards uitgebreid. Anderzijds richt American Express zich op het aangaan van samenwerkingsverbanden met andere financiële en niet financiële dienstverleners. In Nederland heeft American Express bijvoorbeeld eerder dit jaar een overeenkomst gesloten met F. van Lanschot Bankiers.

Werken om te leven
Het profiel van de Blue Card Member is dat van de toenemende groep jonge consumenten die niet meer bereid is privé-tijd op te offeren voor werk. 'Werken om te leven en niet omgekeerd' is het motto. Carl Rohde, academisch trendwatcher: "De groep jonge werkenden is zich steeds meer bewust van het belang van de kwaliteit van leven. Een carrière is wel belangrijk, maar niet meer ten koste van alles. Men wil vooral genieten, is op zoek naar een juiste balans tussen privé en werk en leeft voor het moment. Deze groep jonge mensen heeft het druk en wil veel. En alles wat hen kan helpen in dit drukke leven wordt zeer op prijs gesteld. Van een voetdruk massage tot een snelle snack tot een op maat gesneden betaalkaart die tegemoet komt aan de wens van deze veeleisende doelgroep. Het draait tegenwoordig om 'customer delight', oftewel het in de watten leggen van de consument."

De Blue Card is inmiddels succesvol geïntroduceerd in Australië, Taiwan, Italië, Japan, Brazilië, Canada, Duitsland, Singapore, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. "We hebben grote plannen met de Blue Card. Deze Kaart is ons meest significant vernieuwende consumentenproduct van de afgelopen jaren en we zijn ervan overtuigd hiermee een unieke Kaart op de markt te brengen. Het is American Express, maar dan anders", aldus Nocart. De jaarlijkse bijdrage voor de Blue Card bedraagt f 55,-.

American Express
American Express Company, opgericht in 1850, is een wereldwijde organisatie op het gebied van reizen en financiële dienstverlening. Op het gebied van Kaart, Travelers Cheques, reizen en financiële dienstverlening is zij actief in meer dan 200 landen.

World Online International
World Online International is gevestigd in Nederland. Het bedrijf levert toegang tot het Internet en een breed pakket aan interactieve diensten in 15 landen aan consumenten en zakelijke gebruikers. World Online International verwacht in het jaar 1999 meer dan 1.2 miljoen abonnees en 30.000 zakelijke gebruikers te hebben. World Online International is een joint venture van de Zwitserse Sandoz Family-Foundation, Intel en Reggeborgh Beheer. Het bedrijf heeft strategische samenwerkingen met ondermeer Shell, Netscape, Bouygues, Ahold, Microsoft, Sun, Bertelsmann, Reuters, Oracle, McDonalds en Vodacom (Zuid-Afrikaanse dochter van Vodafone). Voor meer informatie: www.worldonline.nl.Blue Card

Gepubliceerd: 7/12/1999

[Archief.............................................................. .....]