Antilliaans bedrijfsleven presenteert zich in Nederland

Gouda, 7 december 1999

Nationaal Herstelplan belangrijke stimulans
Antilliaans bedrijfsleven presenteert zich in Nederland

Tijdens de beurs 'Zakendoen met de Antillen' in de Beurs van Berlage in Amsterdam, die van 8 tot en met 10 december wordt gehouden, presenteert het Antilliaanse bedrijfsleven zich aan Nederlandse ondernemers en wordt informatie gegeven over investeringsmogelijkheden en wet- en regelgeving. Het is de eerste keer dat een dergelijke Antilliaanse handelsdelegatie Nederland bezoekt.

De beurs wordt gehouden op een moment dat de nieuwe Antilliaanse regering een begin heeft gemaakt met het uitvoeren van het Nationaal Herstelplan. Dit herstelplan is het hart van een omvangrijke operatie om de Antilliaanse economie van nieuwe impulsen te voorzien.

Initiatieven betreffende de nieuwe belastingregeling tussen Nederland en de Nederlandse Antillen moeten de Nederlandse Antillen voor investeerders aantrekkelijker maken. Tijdens de beurs wordt in diverse workshops en congressen aandacht besteed aan de diverse investeringsmogelijkheden.

Met name Curaçao vormt een aantrekkelijk investeringsgebied. Door de strategische ligging in het Caribische gebied en de politiek stabiele positie binnen het Koninkrijk, vormen de Antillen een ideale springplank naar zowel de Verenigde Staten, Europa als het Zuid-Amerikaanse vasteland. Een onderzoek van de werkgroep 'e-commerce Curaçao' over de mogelijkheden voor het opzetten van een belastingvrije zone op Curaçao gericht op e-commerce bedrijven, is in afronding. E-commerce wordt gezien als een belangrijke aanvulling op de Antilliaanse portfolio van financiële dienstverlening.

Noot voor redacties