Nieuwe wet- en regelgeving maakt Antillen aantrekkelijker

Datum nieuwsfeit: 07-12-1999

Gouda, 7 december 1999

Nieuwe wet- en regelgeving maakt Antillen aantrekkelijker

Tijdens de beurzen 'Zakendoen via de Nederlandse Antillen 2000' en 'Financiële Dienstverlening Nederlandse Antillen 2000' die van 8 tot en met 10 december plaatsvinden in de Beurs van Berlage in Amsterdam, wordt op donderdag 9 december van 14.00 tot 17.00 uur het congres 'Financiële dienstverlening Nederlandse Antillen' georganiseerd onder auspiciën van de Vereniging Offshore Belangen (VOB). Tijdens dit congres wordt naast de huidige financiële dienstverlening ingegaan op onder meer diverse aspecten die de Nederlandse Antillen aantrekkelijker moeten maken voor investeerders vanaf het jaar 2000 en hiermee de Antilliaanse concurrentiepositie kan worden verbeterd ten aanzien van andere landen.

Het VOB-congres is een ideaal moment om in korte tijd informatie te krijgen over de nieuwste fiscale regelingen en investeringsmogelijkheden op de Nederlandse Antillen. Mr. Leo Spigt (vennoot-advocaat Smeets Thesseling van Bokhorst Spigt Curaçao) is de dagvoorzitter. De volgende sprekers treden op over:
· Mr. Onno G. Boerstra (vennoot Promes Trénité van Doorne Curaçao) over Private Foundation.
· Dhr. Felipe Croes CPCU (eigenaar-directeur First Insurance Brokers N.V. Curaçao voorzitter Antilliaanse Vereniging Captive Insurance Companies) over Captive Insurance.
· Prof. Mr. Maarten J. Ellis (hoogleraar Internationaal Belastingrecht Erasmus Universiteit Rotterdam, oud-voorzitter en adviseur Loyens & Volkmaars) en mr. Ralph Palm (vennoot KPMG Meyburg Curaçao) over het Nieuw Fiscaal Raamwerk en de Belastingregeling voor het Koninkrijk.
· Prof. Mr. Peter van Schilfgaarde (hoogleraar Vennootschapsrecht Rijks Universiteit Utrecht, advocaat De Brauw Blackstone Westbroek Linklaters & Alliance Den Haag) over de Nederlands Antilliaanse BV.
· Drs. John A.M. Steyaert RA (Arthur Andersen Curaçao) en mr. Steve R. Vanenburg (vennoot PriceWaterhouseCoopers Curaçao) over E-commerce
· Mr. Mart P.M. van de Ven (senior vennoot Ernst & Young Amsterdam) over Harmful Tax Practices.
· Mr. Gerben W.A. Wardenier (directeur ABN-AMRO Trust (Caribbean) Curaçao) over De Traditionele Trust.

Tijdens de driedaagse beurs presenteert een grote handelsdelegatie van het Antilliaanse bedrijfsleven zich aan Nederlandse ondernemers en geeft informatie over investeringsmogelijkheden, wet- en regelgeving.

Noot voor redacties