Datametrics’ ViewPoint met Cluster Performance Management

Datum nieuwsfeit: 08-12-1999
Totaaloverzicht performance multi-platform servers:

Datametrics’ ViewPoint nu met Cluster Performance Management

Datametrics Systems heeft haar vlaggeschip ViewPoint, de performance manage-ment oplossing voor onder meer e-business, uitgebreid met functionaliteit voor de optimalisatie van geclusterde systemen. Daarmee onderstreept Datametrics nog eens haar commitment aan de ondersteuning van platforms als Compaq OpenVMS, de belangrijkste UNIX-platforms, Microsoft Windows NT, Stratus VOS en Unisys ClearPath. De onderneming biedt op dit moment de meeste ondersteuning voor ge-clusterde systemen in de Compaq-omgeving bestaande uit NT, Tru64 UNIX en OpenVMS.

Met ViewPoint stelt Datametrics ondernemingen in staat tot gedetailleerde bewaking en beheer van systeemperformance voor multi-tier applicatie-omgevingen met meer-dere servers verbonden met meerdere opslagmedia. Daarbij maakt het niet uit met welke besturingssystemen deze servers werken. Deze kenmerken zijn met name van belang voor Internet Service Providers, Application Service Providers en andere on-dernemingen die Internet-gebaseerde applicaties en services leveren: bij deze orga-nisaties hebben de performance en responstijden van systemen immers een directe invloed op de mate waarin zij klanten kunnen werven en behouden.

ViewPoint maakt het mogelijk zowel real-time als historische performance-informatie over meerdere systemen te bekijken binnen een uniforme interface in Windows of een webbrowser – ongeachte de grootte van de organisatie. De krachtige Auto-Correlate-functie achterhaalt oorzaken van performance-problemen in systemen, databases, applicaties en opslagmedia door automatisch oorzaak/gevolg-relaties bloot te leggen; het betrouwbare analyse-tool AutoAnalyze onderzoekt de problemen en stelt oplossingen voor.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe ViewPoint producten voor cluster-performance management zijn per direct beschikbaar. Prijzen voor NT systemen beginnen vanaf ƒ 1.475,--; voor UNIX en OpenVMS systemen beginnen prijzen vanaf ƒ 8.775,--.

Datametrics Systems
Datametrics Systems levert multi-platform software en diensten om bedrijfskritische systemen, databases en applicaties optimaal te laten presteren. Datametrics is voor-aanstaand leverancier op het gebied van ontwikkeling en verkoop van software voor automatische correlatie, prestatie- en capaciteitsbeheer. Datametrics levert haar software-oplossingen sinds 1980 in meer dan vijfentwintig landen en is beursgeno-teerd onder de moedermaatschappij Zitel Corporation (NASDAQ:ZITL). www.datametrics.nl.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties