Marco du Pau op weg naar Formule 3

Datum nieuwsfeit: 08-12-1999

Marco du Pau op weg naar Formule 3

Aalsmeer, 8 december 1999 Van woensdag 8 december tot en met zondag 12 december wordt in de Utrechtse Jaarbeurs de autosportbeurs Speed & Design georganiseerd. Ook de Aalsmeerse autocoureur Marco du Pau zal op die beurs aanwezig zijn. Du Pau heeft afgelopen maandag en dinsdag in het Italiaanse Maggione een zeer geslaagde test gehad met een Formule 3 bolide van het Swiss Racing Team.

Gesteund door Volkswagen Motorsport en de Nederlandse Volkswagen importeur Pon's Automobielhandel combineerde Marco du Pau dit jaar het Duits kampioenschap Formule König met testwerk voor het Bemani Formule 3 team. Dit team reed in het Duits kampioenschap Formule 3. Mede dankzij de tests van Du Pau haalde coureur Marcel Fässler het vice-kampioenschap. Inmiddels heeft de Zwitserse technicus Othmar Welti het Bemani team verlaten en is hij het 'Swiss Racing Team' gestart. Een van de belangrijkere medewerkers van dit team is een ingenieur die voorheen een belangrijke positie bekleedde bij motorentuner Spiess, terwijl het team waarschijnlijk ook versterkt wordt met twee technici die dit jaar nog in de Formule 1 actief waren.

Welti is een ervaren rot in de autoracerij. Hij werkte onder andere als engineer bij Sauber aan Groep C en Formule 1 bolides. In de Formule 3 begeleidde Welti de Italiaan Jarno Trulli en de Argentijn Norberto Fontana naar het kampioenschap. Welti haalde meer dan veertig overwinningen. Hij is een grote fan van Marco du Pau. Welti ziet in de voormalige topkarter een groot racetalent en wil volgend jaar met Marco du Pau aan de start verschijnen in het Duits kampioenschap Formule 3, de Marlboro Masters of Formula 3 op het Circuit Park Zandvoort en de Formule 3 races in Macau en Korea.

Du Pau is daar erg blij mee. "Othmar is een topper. Hij heeft veel meegemaakt en daar profiteer ik van. De Formule 3 is een complexe en professionele klasse. Het zit maar een paar stapjes van de Formule 1 vandaan. Dat betekent dat het niveau van de rijders en de teams erg hoog is. Zeker in Duitsland. Dan is het prettig Othmar in je team te hebben." Ondanks dat Du Pau nog niet het volledige budget beschikbaar heeft zijn de voorbereidingen voor 2000 in volle gang.

Afgelopen maandag en dinsdag werd er door Du Pau en het Swiss Racing Team hard gewerkt aan het verder ontwikkelen van de Dallara-Opel Formule 3. Op het circuit van Maggione in Italië reed Du Pau ondanks de lage temperaturen hele snelle rondetijden. De talentvolle Nederlander gaf in Italië nogmaals zijn visitekaartje af en liet zien volgend seizoen absoluut thuis te horen in de Formule 3.

Voor meer informatie: Marco du Pau, telefoon 06 - 53324989. Marco is tijdens Speed & Design regelmatig te vinden op de stand van RaceWorld; hal 7, standnummer 748.

Marco du Pau wordt gesteund door The RaceWorld Group