Uitreiking prijs Beste Leerbedrijf 1999 op ministerie OCenW

Uitnodiging tot bijwonen prijsuitreiking Beste Leerbedrijf 99

UITNODIGING

Uitreiking prijs Beste Leerbedrijf 1999-12-06

Op woensdag 8 december wordt op het ministerie van OCenW de prijs uitgereikt voor het Beste Leerbedrijf 1999. Deze prijs betreft het bedrijf dat in dit jaar een voorbeeldige functie heeft vervuld in de opleiding van jonge vakmensen. Het zijn de Landelijke Organen Beroepsonderwijs (LOBs) die deze bedrijven in de eigen branche registreren en die verantwoordelijk zijn voor de kwaliteit van de zogenaamde beroepspraktijkvormingsplaatsen. De LOBs hebben dan ook, ieder voor de eigen bedrijfstak, voordrachten gedaan voor deze, door de voormalig minister van OCenW Ritzen ingestelde, prijs. De stichting Beroepenpromotie Nederland (sBN) organiseert de verkiezing van de winnaar en de prijsuitreiking

Een jury bestaande uit vertegenwoordigers van werkgevers, werknemers en onderwijs heeft de 15 voordrachten van 1999 beoordeeld , drie van hen genomineerd voor de prijs en de uiteindelijke winnaar aangewezen.
Genomineerd zijn:

- Van Elst Grafische Uitwerking uit Apeldoorn, voorgedragen door GOC

- De Siza Dorp Groep te Arnhem, voorgedragen door de OVDB
- Slagerij Bood & Zonen Te Heemstede/Aerdenhout, voorgedragen door de SVO

Note voor de redactie:
De prijsuitreiking vindt plaats op woensdag 8 december tussen 13.30 en 15.30 uur in de Uitlegzaal van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen aan de Europaweg 4 te Zoetermeer.

Het programma voor deze middag ziet er als volgt uit: 13.00 uur Ontvangst met koffie en thee. Mogelijkheid tot bekijken van gelegenheidsexpositie van foto.s genomen bij de voorgedragen bedrijven door fotograaf Bas Kijzers. Achtergrondmuziek wordt verzorgd door Doesjka de Leu,viool en Arno van der Vuurst,cello.
13.30 uur Opening door middagvoorzitter Rob Janssen Welkom door de heer W. Melles, voorzitter van de stichting Beroepenpromotie Nederland
13.45 uur Vraaggesprekje met Dennis van Leenen , Kevin de Boon, Mark van Lier en Jimmy van der Putten. Deze aankomend vakmensen in de bouw ruilden tussen juli en december 1999 hun leerbedrijf voor een kleinschalig ontwikkelingsproject in Zimbabwe
14.00 uur Minister L.M.L.H.A. Hermans van OC en W (of zijn vervanger in deze:de heer van de Einden, directeur BVE bij het ministerie) over de prijs voor Het Beste Leerbedrijf van het jaar 14.10 uur Uitreiking van oorkondes aan de voorgedragen bedrijven
14.25 uur Bedrijfspresentaties door de drie genomineerde bedrijven