Uitbreiding e-service HP: oplossingen voor internetstarters

Datum nieuwsfeit: 08-12-1999
Hewlett-Packard persbericht

HP BREIDT E-SERVICES INITIATIEVEN UIT MET OPLOSSINGEN VOOR INTERNETSTARTERS

Amstelveen, 8 december 1999 Hewlett-Packard breidt de activiteiten in het kader van zijn e-servicesstrategie verder uit met een dot.com-programma. HP biedt internetstarters hiermee alle bouwstenen en financiële middelen die nodig zijn om een bedrijfskritische infrastructuur op te zetten waarmee ze een rol kunnen spelen in het volgende hoofdstuk van internet.

Essentieel voor het succes van een beginnend internetbedrijf is een schaalbare en betrouwbare ontwikkelinfrastructuur om snelle groei mogelijk te maken en klantentrouw en merkidentiteit op te bouwen. Het dot.com-programma van HP combineert de dot.com-initiatieven van Oracle met de mogelijkheden van de HP-servers. HP biedt startende dot.com-bedrijven HP-internetservers met twee Oracle-oplossingen:

een betaalbare ontwikkelarchitectuur voor internet met Oracles dot-com-suite voor de HP 9000 L-Class servers;

een schaalbare ontwikkeloplossing met Oracles Internet Platform, onder andere met de Oracle 8i-database.

HPs internetservers worden geleverd met HPs geavanceerde internetsoftware, zoals e-speak, Java, WebQoS, beveiliging en andere tools. Dit maakt de HP-servers geschikt voor snelle en eenvoudige inzet voor webtoepassingen.

Het programma omvat naast hardware, software, supportdiensten en training, ook aantrekkelijke en flexibele financieringsmogelijkheden. Sinds februari heeft de financiële afdeling van HP meer dan 100 miljoen dollar geïnvesteerd in gekwalificeerde dot.com-bedrijven. Met de dot.com-ontwikkeloplossing breidt HP tevens de financiering van HP-producten en diensten uit naar een bredere groep internetstarters. HP financiert maximaal 1 miljoen dollar per gekwalificeerde gebruiker, tegen concurrerende en flexibele voorwaarden, zoals uitstel van betaling voor 6 maanden en geen aanbetaling. Daarnaast probeert HP investeringsbedrijven in het beginstadium al bij het dot.com-programma te betrekken.

In de komende maanden zal HP het dot.com-programma verder uitbouwen.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl/y2k/.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Dit bericht is in het Engels beschikbaar via: NewsDesk

HP Bottom Banner