Politieberichten provincie Groningen

Dagelijkse berichten districten, West, Noord, Midden en Oost

Woensdag 8 december 1999

Grijpskerk: Bestuurder onder invloed
Op de Provinciale weg in Mesingeweer heeft de politie gisteravond een 51-jarige automobilist uit Grijpskerk aangehouden wegens rijden onder invloed. Politiemensen in burger zagen dat de man een aantal verkeersovertredingen pleegde op de Waardweg in Grijpskerk. Hij reed zonder verlichting en reed zo hard dat hij een aantal keren de macht over het stuur verloor en bijna tegen een boom botste. De bestuurder negeerde een stopteken van een herkenbare politieauto, maar in Mensingeweer gelukte het de politie de auto tot stoppen te dwingen. De bestuurder bleek onder invloed van alcohol te zijn. Hij verzette zich hevig bij de aanhouding en is geboeid naar het politiebureau gebracht. Daar werd bij de ademanalyse 1.0 promille alcohol gemeten. De verdachte is ingesloten voor nader onderzoek en verhoor. De auto van de man is in beslag genomen.

Sauwerd: Voersilo's opengezet; duizenden kilo's veevoer verloren Onbekenden hebben in de nacht van maandag op dinsdag twee voersilo's geopend achter een boerderij aan de Singelweg in Sauwerd. Daardoor kon in totaal ruim 5000 kilo veevoer - soja, raap en productiebrok - uit de silo's lopen. Een groot deel daarvan is doordat het voer nat is geworden onbruikbaar. De 48-jarige veehouder lijdt hierdoor een schade die kan oplopen tot enkele duizenden guldens. De politie stelt een onderzoek in.

Marum: Snelheidscontrole
De politie heeft gistermorgen een snelheidscontrole uitgevoerd aan de Scheiding in Marum. Daarbij werd van 299 voertuigen de snelheid gemeten. 46 bestuurders overschreden de ter plaatse geldende maximumsnelheid van 80 km per uur. De hoogste gemeten snelheid was 105 km per uur.

Veendam: Inbreker overlopen
Een 39-jarige bewoner van een woning aan de Dr. B. Brongerstraat in Veendam overliep gisteravond een inbreker in zijn huis, toen hij van zijn werk thuis kwam. De inbreker bevond zich op de bovenetage en probeerde te vluchten. Daarbij ontstond een worsteling met de bewoner waarbij beiden door een raam van deur vielen. De inbreker - die bij de val vermoedelijk gewond is geraakt - zag kans te vluchten nadat hij de bewoner enige keren had bedreigd. Hij nam niets mee. De bewoner raakte niet gewond. De politie onderzoekt de inbraak.

Hoogezand: Gewonde bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval op de Hoofdstraat in Hoogezand is gistermorgen een 18-vrouw uit Wildervank gewond geraakt. Zij reed op haar brommer op de secundaire rijbaan van de Hoofdstraat en werd ter hoogte van de Jan Sangerslaan aangereden door een auto bestuurd door een 37-jarige vrouw uit Hoogezand, die haar geen voorrang verleende. De bromfietsster kwam te vallen is met beenletsel overgebracht naar een ziekenhuis. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Bedum: Gewonde bij verkeersongeval Eemshavenweg Een 29-jarige automobiliste uit Groningen is gisteravond gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Eemshavenweg in de gemeente Bedum. De vrouw reed in de richting van Ten Boer en botste achter op een langzaam rijdende bestelauto die werd gesleept door een andere auto. De bestuurder van de bestelauto was kort voor het ongeval met pech langs de weg was komen te staan en werd door een passerende automobilist op sleeptouw genomen. De vrouw raakte bij het ongeval gewond aan het hoofd en is naar een ziekenhuis gebracht. Zij bleek onder invloed van alcohol te verkeren. In verband daarmee is van haar in het ziekenhuis een bloedproef genomen. De Eemshavenweg is ongeveer een uur voor het verkeer afgesloten geweest. Het verkeer is tijdelijk omgeleid. De auto van de vrouw raakte bij het ongeval zwaar beschadigd en is door een bergingsbedrijf afgevoerd. De politie onderzoekt de toedracht van het ongeval.

Rottum: Auto in sloot
Aan de Hogeweg in Rottum is gistermiddag een auto in een sloot gegleden. De bestuurder, een 77-jarige man uit Uithuizen, kwam tijdens een hevige hagelbui met twee wielen in de berm. Daardoor raakte hij de macht over het stuur kwijt en gleed met zijn auto in de sloot. De man raakte niet gewond. Zijn wagen werd licht beschadigd en is door een bergingsbedrijf uit de sloot getakeld.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010