Libertel kiest PeopleSoft voor automatisering systeem

Datum nieuwsfeit: 08-12-1999

PeopleSoft voor alle Libertel medewerkers

Amsterdam, 8 december 1999 - PeopleSoft Benelux maakt bekend dat Libertel voor de automatisering van haar personeelsinformatiesysteem heeft gekozen voor de oplossing van PeopleSoft.

Libertel, een innovatieve en snelgroeiende telecomaanbieder, zocht een personeel informatiesysteem om vraag en aanbod in een krappe arbeidsmarkt beter op elkaar af te stemmen en het huidige personeelsbestand te beheren. De oplossing werd gevonden in PeopleSoft HRMS (human resources management systeem) dat zowel qua flexibiliteit als product- en platform innovatie het beste aansloot bij de gestelde eisen.

Voor de implementatie van het systeem is een ambitieus tijdspad uitgezet van 4 maanden waarbij in eerste instantie de basisfuncties van het personeelinformatiesysteem worden ingevoerd, inclusief rekrutering. In de kort daarop geplande tweede fase worden functies als competentiemanagement, opleiding en training in gebruik genomen. De afdeling personeelszaken binnen Libertel ontwikkelt zich hiermee op korte termijn van een puur administratieve functie tot een strategisch en beleidsmatige afdeling binnen de organisatie.

Met het PeopleSoft Human Resources Management Systeem kunnen grote ondernemingen wereldwijd alle informatie over hun werknemers beheren en analyseren - van elementaire gegevens tot geavanceerde vergoedingen- en salarisadministratie. De oplossing van marktleider PeopleSoft wordt wereldwijd door duizenden organisaties gebruikt voor het beheren van arbeidsplaatsen en salarissen en het werven, aanstellen, opleiden, promoveren, verplaatsen en met pensioen laten gaan van werknemers. Dit alles volledig in overeenstemming met lokale en internationale regelgeving.

Libertel
Sinds de oprichting op 29 September 1995 heeft Libertel door heel Nederland één van de kwalitatief beste GSM netwerken van Europa uitgerold. Libertel heeft inmiddels ruim 1,9 miljoen mobiele bellers verwelkomd, een optimaal serviceniveau neergezet en vele innovatieve diensten op de markt gebracht. Libertel kwam als eerste in Nederland met 'bellen per seconde, betalen per seconde' en introduceerde Libertel Via Voice: bellen met uw stem. Met Libertel iZi lanceerde Libertel als eerste 'bellen zonder abonnement' op de Nederlandse markt.

Over PeopleSoft
PeopleSoft is een toonaangevend aanbieder van ondernemingssoftware en -services. PeopleSoft voorziet de markt van e-business-oplossingen en biedt analysetoepassingen aan ten behoeve van human resources management, financiën, distributie, productie en de supply chain, naast een reeks branchegerichte oplossingen. Voor meer dan 3000 klanten, waarvan meer dan 150 in de Benelux, betekenen PeopleSoft-applicaties grotere flexibiliteit, snelle implementatie, schaalbaarheid over diverse database- en besturingsystemen en lagere exploitatiekosten. www.peoplesoft.com

Voor meer informatie:
PeopleSoft Benelux
Aranka Aarsman, marketing manager
tel. (020) 462 5450
e-mail: (aranka_aarsman@peoplesoft.com)

Journalisten, voor meer informatie contact opnemen met Hinke de Koning Communicatie, Tel: 0187 470233, e-mail: (hinke@dekoningcom.nl)

Hinke de Koning Communicatie
3240 AE Middelharnis