Databank KunstKabinet voor vraag en aanbod beeldende kunst

Datum nieuwsfeit: 08-12-1999

Het KunstKabinet
De meest efficiënte manier voor vraag en aanbod van beeldende kunst.

Een bij uitstek geschikte site voor iedereen die de beeldende kunst een warm hart toedraagt en een zeer voordelig en efficiënt (extra) verkoopkanaal voor vraag en aanbod van kunstwerken.

Aquatec en NCC lanceren vanuit het kunstenaarsdorp Bergen NH de nieuwe en onafhankelijke kunstsite Het KunstKabinet. Het hart van deze website is een zeer snelle en krachtige databank voor aanbod van kunstwerken. Ongeacht of u nu kunstenaar bent, galeriehouder, een bedrijf met een collectie of een individueel bent die een kunstobject wil kopen of verkopen.

De databank biedt de mogelijkheid te zoeken op kunstenaarsnaam, categorie, materiaal, periode, prijs, locatie en/of formaat. Het is ook mogelijk op een algemeen trefwoord door het gehele bestand te zoeken of op alleen de toevoegingen en wijzigingen na een bepaalde datum. Rond februari 2000 is deze databank ook in het engels te raadplegen.

Het raadplegen van deze databank is geheel gratis. Men kan zelfs gratis deelnemen aan de vraagservice. Hierin kan een kunstenaarsnaam worden opgegeven waarna men gedurende 2 maanden automatisch een e-mail bericht ontvangt als een werk van die kunstenaar is geregistreerd ter verkoop.

Naast de databank beschikt Het KunstKabinet over een evenementenoverzicht en een databank voor interessante links. Zonder tussenkomst van de webmaster kunnen hier opgaven in worden geplaatst. Tevens kan men zich gratis abonneren op het maandelijkse e-mail bulletin.

Het de kosten van het registreren zijn zeer laagdrempelig. Slechts 2% van de vraagprijs plus f 10 per maand. Betaling geschiedt pas achteraf of basis van een eenmalige machtiging.

Het vraag en aanbod databank van het KunstKabinet is voortgevloeid uit de zeer succesvolle Nationale Botenbank, de meest efficiënte databank voor te koop staande boten en jachten op internet. Ruim 2500 schepen werden in 1999 aangeboden waarvan 68% verkocht werd!

Peter Klaassen/NCC
Russenweg 14