Burgemeester van Enschede verbiedt FC Twente - Ajax

FC Twente

1999-12-08

FC Twente - Ajax verboden

De burgemeester van Enschede heeft de wedstrijd tegen Ajax van zondag 12 december a.s. verboden. De aangekondigde acties van Ajax supporters, die buiten de combiregeling om en zonder geldig toegangsbewijs naar Enschede wilden komen en de daaruit mogelijk voortkomende ongeregeldheden, hebben hem tot dit besluit doen komen. De handhaving van de openbare orde op één of meerdere plaatsen in Enschede zou daardoor eventueel in het geding komen.

FC Twente stelt zich op het standpunt dat wedstrijden in het Arke Stadion gespeeld moeten kunnen worden, waarbij de veiligheid van onze gasten gewaarborgd moet zijn.
FC Twente heeft de afgelopen periode uiterste pogingen ondernomen om te trachten de wedstrijd wel door te laten gaan.

FC Twente betreurt het ten zeerste dat de wedstrijd niet doorgaat, maar respecteert het besluit van de burgemeester van Enschede.