Face It en Keekaboo brengen 'ShootCard XTRA' op Internet

Datum nieuwsfeit: 09-12-1999

Van fotocabine via internet tot brievenbus

Amsterdam, 9 december 1999 - De Face It Group en Keekaboo.com hebben de Shoot fotocabine en de internet gebaseerde bestel- en bezorgdienst van ansichtkaarten geïntegreerd. Op eenvoudige wijze kan de consument unieke en persoonlijke kerstkaarten maken in de Shoot fotocabine, bijbestellen via Internet en wereldwijd laten bezorgen voor hetzelfde tarief.

Face It introduceerde 1 juli jl. de SHOOT. Een hightech fotohokje waar je geen pasfoto's, maar stickervellen, prentbriefkaarten en virtuele ansichtkaarten van jezelf kunt maken tegen een leuke achtergrond. De eerste twee producten, ShootSticker en ShootCard, worden direct in de cabine geprint. Het derde product ShootMail is het eerste product uit een serie van digitale producten. ShootMail bestaat uit de ansichtkaart die inclusief 15 seconden ingesproken tekst als e-mail wordt verstuurd vanuit de cabine.

ShootCard XTRA is het logische vervolg op het product ShootCard. De ansichtkaart die direct in de fotocabine wordt geprint is voorzien van het adres van de website, www.shoot.nl, en een login code. Op de website kan binnen de rubriek ShootCard gekozen worden voor bijbestellen.

De samenwerking
Keekaboo.com biedt sinds mei 1999 de mogelijkheid om via het internet echte ansichtkaarten te versturen. Door de koppeling van SHOOT en Keekaboo.com kan de consument zijn persoonlijke en unieke ansichtkaart bijbestellen. Binnen Keekaboo.com registreert de consument zich eenmalig ten behoeve van het betalingsverkeer en de handige functies die geboden worden. Door bijvoorbeeld de reminderservice zul je de verjaardagen van vrienden en vriendinnen echt niet meer vergeten.

Bovendien hoef je geen postzegels meer te plakken. Nadat de bestelling en betaling heeft plaatsgevonden wordt de kaart geprint bij een drukkerij die voor verdere afhandeling zorgt. Betalingen vinden plaats middels creditcard of eenmalige machtiging. De kosten bedragen eenmalig fl. 7,50 in de fotocabine en fl. 2,95 per bij bestelde kaart inclusief porti.

De Shoot fotocabine is te vinden in de meeste vestigingen van de Chill Out in de Bijenkorf, een vijftal vestigingen van de Free Record Shop en diverse andere locaties zoals Bulldog Palace en Escape in Amsterdam, Imax in Rotterdam, etc. (meer info op www.shoot.nl).

Face It Group bv
De Face It Group is opgericht in januari 1999. Face It integreert digitale fotografie en internet toepassingen. Met de Shoot fotocabine brengt Face It de eerste serie producten op de markt waarbij top creativiteit en technologie geïntegreerd worden tot een nieuwe marketingformule die high tech internet toepassingen toegankelijk maken voor een breed publiek. Face It werkt o.a. samen met Photo Me International plc. voor de internationale marketing van deze formule.

Keekaboo.com
Keekaboo.com is een unieke website waar echte ansichtkaarten via internet verstuurd kunnen worden. Het aanbod bestaat uit gratis kaarten van adverteerders, fundraisers waarmee goede doelen worden ondersteund en reguliere ansichtkaarten. Keekaboo.com biedt veilige online betaalwijze aan en heeft daarvoor recentelijk de Consumentenbond Webtrader ontvanger

Meer informatie: Ron van Bekkum, Marketing director, Face It Group bv, tel. 020-6370807