Winnie Sorgdrager aan hoofd tuchtgerechten productschap VVE

Productschappen Vee, Vlees en Eieren

Persbericht nr. 62, d.d. 9 december 1999

WINNIE SORGDRAGER BENOEMD TOT VOORZITTER TUCHTGERECHTEN

Het bestuur van het Productschap voor Pluimvee en Eieren heeft op 9 december 1999 mevrouw mr. W. Sorgdrager benoemd tot algemeen voorzitter van het tuchtgerecht van het Productschap.

Mevrouw Sorgdrager zal haar werkzaamheden per direct aanvangen. Zij heeft tot taak een aantal bestaande tuchtgerechten in de pluimvee- en eiersector op een hoog kwalitatief niveau te integreren tot een nieuw tuchtcollege, dat voldoet aan de komende wettelijke eisen.

Voordat mevrouw Sorgdrager minister van Justitie was, heeft zij diverse functies bekleed binnen het Openbaar Ministerie, laatstelijk als lid van het College van Procureurs Generaal. In haar tijd bij het OM heeft zij kennis gemaakt met meerdere facetten van normhandhaving in de agrarische sector.

Tevens werd door het bestuur een drietal vice-voorzitters benoemd, die een kamer als onderdeel van het tuchtgerecht gaan voorzitten. De benoemingen betreffen de heren: mr. A. Weijsenfeld, vice-president van de Utrechtse Rechtbank, mr. H. Brandsma, vice-president van de Haagse Rechtbank en mr. J. Spliet, rechter bij de Haagse Rechtbank en voormalig directeur van de Economische Controle Dienst bij het ministerie van Economische Zaken.