Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 09-12-1999

Donderdag 9 December

INBRAKEN IN WONINGEN

Woensdagavond is tegen 20.30 uur ingebroken in een woning aan de Hekellaan in Schaijk. Via een plat dak zagen twee onbekende mannen kans een woning via een openstaand raam binnen te klimmen. Nadat een gedeelte van de bovenverdieping doorzocht was wilden de verdachten waarschijnlijk de benedenverdieping nog doorzoeken Daar stuitten zij echter op de bewoners die op dat moment naar de tv keken. Hierop zijn de verdachten gevlucht via dezelfde weg als zij gekomen waren. In de directe omgeving van de woning zijn een aantal gestolen spullen teruggevonden. De bewoners missen nog enkele sleutels. Een bewoonster van een woning aan de Repellaan in Schaijk hoorde woensdagavond rond 21.00 uur gekraak. Toen zij poolshoogte ging nemen zag zij nog net een onbekende man door haar tuin lopen die over de schutting klom en er vandoor ging. De achterdeur van de woning bleek braakschade te hebben.

INBRAAK IN WINKEL

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een winkel aan de Kerkstraat in Zeeland. Vermoedelijk is men via het dak in het pand gekomen. Voor zover bekend is er niets ontvreemd.

INBRAAK IN BERGING

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een schuur bij een woning aan de Jekschotstraat in Zijtaart. De eigenaar mist electrisch gereedschap, een crossmotor en een rijzadel. De totale waarde van de gestolen spullen is onbekend.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van woensdag op donderdag is ingebroken in een bedrijf aan de Nistelrodeseweg in Uden. Het is nog onduidelijk hoe men binnen is gekomen. Het kantoorgedeelte van het bedrijf is doorzocht. Het bedrijf mist verschillende soorten valuta, hoeveel er in totaal is weggehaald is onbekend.