Politieberichten Groningen

Dagelijkse berichten districten Noord, Midden, Oost en West

Donderdag, 9 december 1999

Leek / Sebaldeburen: snelheidscontroles
Gisteren zijn er in Leek en Sebaldeburen op respectievelijk de Euroweg en de Provincialeweg snelheidscontroles gehouden. Van de in totaal 911 gecontroleerde motorvoertuigen, reden 75 bestuurders daarvan te hard.

Zuidhorn: rijden onder invloed
Vannacht heeft de politie op de Rijksstraatweg in Zuidhorn een 38-jarige automobilist uit Groningen gecontroleerd op het gebruik van alcoholhoudende drank. De adem van de automobilist rook naar het gebruik van alcohol; hij moest mee naar het politiebureau. Bij onderzoek bleek, dat de inwoner van Zuidhorn 1.15 promille alcohol in zijn bloed had. Hij kreeg een boete van negenhonderd gulden.

Leek: vernielingen bussen
Maandag, dinsdag en woensdag jl. zijn er op het Industriepark in Leek in enkele daar geparkeerd staande bussen van vervoersonderneming 'Arriva' vernielingen aangericht. Daarnaast heeft men in één van de bussen brand gesticht en weed gerookt. Een medewerker van de vervoersonderneming kon het uitbranden van een bus voorkomen door tijdig het vuur met een emmer water te doven.

Appingedam / Delfzijl: snelheidscontroles
Gisteren hield de politie op de Provincialeweg N 360 in zowel Appingedam als Delfzijl snelheidscontroles. 938 automobilisten passeerden de controlepost. 23 bestuurders kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Wagenborgen: snelheidscontroles
Gisteren heeft de politie ook in Wagenborgen op de N 362 een snelheidscontrole gehouden. Op deze weg reden 60 van de 437 gecontroleerde bestuurders van motorvoertuigen te hard. De maximum snelheid op deze weg was 30 km / u in verband met wegwerkzaamheden.

Oldenzijl: inbreker aangehouden
Gistermiddag heeft de politie op de Rondweg in Groningen een 37-jarige inwoner van Uithuizermeeden aangehouden, die kort daarvoor in een woning aan de Dijkumerweg in Oldenzijl had ingebroken. De bewoonster die thuiskwam overliep de inbreker, waarna hij het hazenpad koos. De politie werd gealarmeerd en een achtervolging werd ingezet, waarna in samenwerking met medewerkers van de stad Groningen de verdachte kon worden aangehouden. De inbrekerswerktuigen die de politie in de auto van de verdachte vond, zijn door de politie veilig gesteld. In de woning van het slachtoffer had de verdachte al videoapparaatuur klaargezet om mee te nemen.

Wildervank: snelheidscontrole
Gisteren heeft de politie in de Raadhuisstraat in Wildervank een snelheidscontrole gehouden (50 km / u). Van de 177 gecontroleerde automobilisten, reden er 20 te hard. De hoogst gemeten snelheid was 73 km / u.

Nieuwe Pekela: snelheidscontrole
Gisteren hield de politie met de lasergun een snelheidscontrole op de Provincialeweg in Nieuwe Pekela. Zeven bestuurders van een motorvoertuig kregen een proces-verbaal voor het te hard rijden.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.