Flexibiliteit Viewlocity Application Connector in e-business

Datum nieuwsfeit: 09-12-1999

Onderstaand persbericht is tevens attached en opgemaakt als Word-document

<<12-99Viewlocity Appl Connector.doc>>
Viewlocity introduceert de Application Connector
voor J.D. Edwards OneWorld(tm)

Flexibiliteit van de Viewlocity Application Connector gekozen voor een sneller rendement van investeringen in e-business

Amsterdam, 9 december 1999 - Viewlocity, wereldwijd actief op het gebied van integratie en synchronisatie van de toeleveringsketen van bedrijven in de e-business, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn nieuwe product Viewlocity Application Connector voor J.D. Edwards' OneWorld(tm) beschikbaar is. De introductie van de connector is een nieuwe stap binnen het kader van de samenwerking tussen de twee bedrijven, die erop is gericht om het klanten gemakkelijk te maken hun toeleveringsketens te integreren met die van externe handels-partners.
De Application Connector van Viewlocity biedt een uiterst veelzijdige integratiemethodiek voor het interoperabel maken van toepassingen in zeer complexe omgevingen overal binnen de toeleveringsketen. Doordat ze met de oplossing van Viewlocity de integratie vereenvoudigen en beter kunnen onderhouden, kunnen klanten sneller inspringen op veranderende omstandigheden, hetgeen van groot belang is om concurrerend te kunnen blijven in de e-business.
"Gezamenlijke klanten, zoals Wyle Electronics, hebben al ervaren welke voordelen onze samenwerking met Viewlocity hun kunnen brengen", aldus Lenley Hensarling, directeur interoperabiliteit van J.D. Edwards. "Gebruik van de Viewlocity Application Connector om OneWorld te verbinden met andere toepassingen binnen en buiten de onderneming zorgt voor een zeer flexibele omgeving, waarin sneller nieuwe bedrijfsprocessen kunnen worden ontwikkeld om de concurrentiepositie van een bedrijf te verbeteren." President-directeur Greg Cronin van Viewlocity zei: "We zijn heel blij dat een vooraanstaand bedrijf als J.D. Edwards het strategisch belang onderkent van een partnership met Viewlocity. We hebben 3200 installaties staan in de wereld en uitgebreide ervaring met grote klanten van J.D. Edwards, en leveren de snelste oplossing bij het laagst mogelijke risico voor ingewikkelde toepassingsintegratieprojecten."

Viewlocity biedt door middel van zijn Application Connector een robuuste verzameling oplossingen voor OneWorld(tm) van J.D. Edwards. Klanten van J.D. Edwards kunnen optimaal gebruik maken van hun bestaande toepassingen door deze te integreren met: SAP, Oracle en andere ERP-systemen en legacy systemen.

* de beste software voor klantrelatiebeheer, verkoopautomatisering, voorraadbeheer, onderhoudsmanagement, enz.

* de MQSeries van IBM, TCP/IP, X.400 en andere communicatieomgevingen
* diverse elektronische bestandsindelingen, inclusief XML, HTML, ANSI en EDIFACT.
Viewlocity en J.D. Edwards werken ook samen op het gebied van marketing om geavanceerde interoperabiliteit te bewerkstelligen tussen OneWorld(tm), legacy systemen, e-commerce-toepassingen, en andere softwarepakketten. Het partnership van Viewlocity en J.D. Edwards is gericht op de realisering van vereenvoudigde, geïntegreerde oplossingen voor de toeleveringsketen, een vermindering van de benodigde inspanning voor implementatie en onderhoud van deze oplossingen en een verkorting van de tijdsduur die nodig is voordat de software van J.D. Edwards zijn vruchten voor het bedrijf gaat afwerpen.

Over J.D. Edwards
J.D. Edwards is leverancier van Idea to Action*, software voor het beheren van virtuele bedrijfs- en toeleveringsketens. De breed inzetbare e-business-oplossingen die worden gemaakt met de geïntegreerde toepassingen van J.D. Edwards geven klanten in de consumentensector, de industrie en de dienstverlening volledige controle over hun front office, productieprocessen, toeleveringsketen, logistiek en distributie, human resources en financiële administratie. De Idea to Action-software van J.D. Edwards wordt ondersteund met ActivEra*, een verzameling tools en technieken die een uitbreiding vormen op de bedrijfssoftware OneWorld* en WorldSoftware* van J.D. Edwards, en op Numetrix, zijn oplossing voor toeleveringsplanning. Met ActivEra kunnen klanten hun bedrijfssoftware snel en eenvoudig aanpassen, zowel tijdens als na de implementatie. De toepassingen van J.D. Edwards zijn te gebruiken in verschillende netwerkomgevingen, zoals Windows NT®, UNIX® en OS/400®, en zijn berekend op Java(tm) en HTML. J.D. Edwards opereert vanuit Denver en behaalde in het boekjaar 1998 een omzet van $944 miljoen. Meer informatie kunt u aanvragen door het bedrijf te bellen op +1-800-727-5333 of door een bezoek te brengen aan de website van J.D. Edwards op www.jdedwards.com .

Over Viewlocity
Viewlocity is een toonaangevend aanbieder van integratie- en synchronisatie-oplossingen voor de toeleveringsketen van bedrijven die actief zijn in de e-business. Het paradepaardje van het bedrijf is AMTrix, dat meer dan 3200 installaties kent verspreid over de hele wereld, en organisaties en hun zakelijke partners het vermogen geeft binnen de gehele toeleveringsketen, in de breedste betekenis van het woord, onderlinge verbindingen te leggen, te communiceren en samen te werken ("Connect, Communicate and Collaborate"). AMTrix verschaft bedrijven een goedgevulde gereedschapskist en een flexibele technologie waarmee ze hun processen met die van hun handelspartners kunnen verbinden. Viewlocity wordt financieel gesteund door Frontec, een grote Europese IT-firma, en door Battery Ventures, een risicokapitaal verstrekkende firma uit Massachusetts die ook heeft geïnvesteerd in Akamai Technologies, Infoseek en Nextel Communications. Tot het huidige klantenbestand behoren vele wereldwijd toonaangevende bedrijven, waaronder American Standard, DuPont, SAP en Sony. Viewlocity zet zijn producten en diensten af in meer dan 50 landen via de eigen verkooporganisatie en via een wereldwijd netwerk van integratiepartners. Voor meer informatie kunt u telefonisch contact opnemen met Viewlocity op nummer +1 770.512.8900, maar u kunt het bedrijf ook op het Web bezoeken: www.viewlocity.com.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Text 100 Public Relations
Jurn Hageman