Rational TestFoundation voor Windows 2000 beschikbaar

Datum nieuwsfeit: 10-12-1999

Rational en Lionbridge introduceren Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000

Kosteloze testsoftware garandeert Windows 2000-compatibiliteit in vroeg stadium ontwikkel-lifecycle

Schiphol-Rijk, 10 december 1999 - Rational Software en Lionbridge Technologies kondigen aan dat Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000 per direct beschikbaar is. Het programma verricht compatibiliteitstesten van desktop-applicaties bestemd voor het Microsoft Windows 2000-platform, op basis van Microsofts Application Specification for Windows 2000. Applicaties die de test doorstaan, krijgen de Microsoft-certificering 'Certified for Windows' en mogen het bijbehorende logo voeren. Doordat dit nieuwe testprogramma al in een vroeg stadium van het ontwikkelproces kan worden ingezet, reduceert het de tijd en de kosten die met de ontwikkeling van applicaties gemoeid zijn aanzienlijk. Het gebruik van Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000 tijdens het gehele ontwikkelproces garandeert software-ontwikkelaars dat het programma voldoet aan Microsofts Application Specification for Windows 2000.

De Application Specification for Windows 2000 is Microsofts definitieve technische leidraad aan de hand waarvan ontwikkelaars programma's construeren die de verhoogde betrouwbaarheid en beheerbaarheid van Windows optimaal benutten.
Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000 is het resultaat van een gezamenlijk ontwikkelproject van Rational en VeriTest, een onderdeel van Lionbridge Technologies. Het programma is kosteloos beschikbaar in de vorm van een reeks plannen, hulpmiddelen, testscripts, methoden en eigenschappen die voor compatibiliteitstesten van toepassing zijn volgens de desktop- en server-applicatiespecificaties van Windows 2000.

Tijd- en kostenbesparing
Door het gebruik van Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000 kunnen softwareontwikkelaars compatibiliteitstesten voor Windows 2000 eerder in het ontwikkelproces toepassen. Dit voorkomt vertragingen als gevolg van problemen die zich eerder in het ontwikkelproces voordoen. Dergelijke problemen zijn, wanneer ze aan het eind worden opgemerkt, moeilijker op te lossen.
Organisaties kunnen de waarde van Rational TestFoundation for Microsoft Windows 2000 verhogen door het te gebruiken met de geautomatiseerde testhulpmiddelen Rational Suite PerformanceStudio, Rational Suite TestStudio of Rational TeamTest voor hun compatibiliteitstest voor Windows 2000-applicaties. Het gebruik van Rationals geautomatiseerde testhulpmiddelen bij Rational TestFoundation for Windows 2000 reduceert de tijd en de kosten die met het bereiken van de compatibiliteit gemoeid zijn, nog verder.

Het 'Certified for Windows'-logo
Om in aanmerking te komen voor Microsofts 'Certified for Windows'-logo moeten applicaties voldoen aan de Application Specification for Windows 2000. Daartoe dienen applicaties een verificatietest te ondergaan in de labs van VeriTest, het bedrijf dat zich werelwijd bezighoudt met certificatietesten voor Windows 2000. Om zeker te zijn van een vlekkeloos certificeringsproces, biedt VeriTest deelnemende ontwikkelaars de mogelijkheid hun testen uit te voeren met Rational TestFoundation for Windows 2000 in het VeriTest-laboratorium in Los Angeles, Parijs en Tokio. Meer info hierover: www.veritest.com/mslogos/windows2000/. Brian Valentine, senior vice-president Windows-divisie van Microsoft Corp.: "Microsoft heeft gedurende de ontwikkeling van TestFoundation for Windows 2000 nauw samengewerkt met Rational Software om deze kosteloze applicatie goed af te stemmen op de eisen voor het certificeringsproces. Daardoor kunnen ontwikkelaars er van verzekerd zijn dat zij betrouwbaardere, verfijndere en beter beheerbaardere applicaties aan hun klanten kunnen leveren."

Beschikbaarheid
Rational TestFoundation voor Windows 2000 is per direct kosteloos beschikbaar op Rationals website: www.rational.com. Ten behoeve van de server-applicatie-versie van Microsofts Application Specification for Windows 2000 zal Rational TestFoundation for Windows 2000 worden aangepast. De compatibiliteits- en certificatietesten zijn beschikbaar bij de VeriTest-laboratoria in Los Angeles, Parijs en Tokio. Meer informatie over het 'Certified for Windows 2000'-logoprogramma op de website msdn.microsoft.com/certification/.

Over Rational
Rational Software (Corporation) (NASDAQ: RATL) is een toonaangevend aanbieder van ontwikkelgereedschappen voor softwareontwikkelaars van technische, ingebedde, web-, e-commerce- en zakelijke informatiesystemen. Rational realiseerde in boekjaar 1999 (dat eindigde op 31 maart 1999) een omzet van 411,8 miljoen dollar en biedt wereldwijd werk aan meer dan 2000 mensen. De veelomvattende oplossingen van Rational vormen een antwoord op de grote problemen waar ontwikkelaars van bedrijfskritische softwaretoepassingen mee
worden geconfronteerd. Deze oplossingen verbeteren in belangrijke mate de effectiviteit en productiviteit van softwareontwikkelteams, waardoor zij de ontwikkelcyclus kunnen verkorten en een betere kwaliteit kunnen afleveren. Meer informatie over Rational is te vinden op: www.rational.com en www.rational.com/benelux

Microsoft
Microsoft (NASDAQ: MSFT) is opgericht in 1975 en is marktleider op het gebied van software voor privé- en zakelijk computergebruik. Het bedrijf levert een brede reeks aan producten en diensten die ontwikkeld zijn om mensen meer mogelijkheden te bieden tot een prettiger en gemakkelijker gebruik van de computer, ongeacht waar, wanneer en hoe zij dat willen. Meer informatie is te vinden op www.microsoft.com/benelux/.

Voor meer informatie
Rational Software Benelux B.V., Epco Pottinga, telefoon 020 - 45 46 300, e-mail (epotting@rational.com) of Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Robert W. de Moll, telefoon 023 - 5628208, e-mail (robertdm@monogram.nl).

Microsoft B.V., Michiel Gosens, Public Relations Manager, telefoon: +31 (0)20 - 500 12 74
Microsoft N.V., Els Stevens, Public Relations Manager, telefoon: +32 (0)2 - 704 33 22 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, telefoon: +31 (0)23 - 562 82 08.

Rational Software, Rational Suite Enterprise, Rational Suite AnalystStudio, Rational Suite DevelopmentStudio, Rational Suite TestStudio, Rational Suite PerformanceStudio, Rational Rose, Rational ClearCase, Rational RequisitePro en het Rational-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Rational Software Corporation in de Verenigde Staten en in andere landen.