GDC multimediadivisie richt zich op nieuwe toepassingen

Datum nieuwsfeit: 10-12-1999

GDC multimediadivisie voor nieuwste generatie ATM-netwerken

CD-audiokwaliteit en video zonder vertraging via nieuwste switches

Middlebury (VS) / Brussel (B), december  General DataComm Industries, Inc. richt een nieuwe divisie op voor de ontwikkeling van multimediatoepassingen voor netwerkaanbieders en eindgebruikers. Recent zijn drie producten ontwikkeld die nu door de multimediadivisie op de markt worden gebracht.

De Multimedia Division van GDC richt zich  met het oog op de volgende generatie van het Internet-netwerk -- op de ontwikkeling van geheel nieuwe toepassingen, alsmede een optimale inpassing van bestaande Internettoepassingen. Met name breedbandig gebruik als video on demand, real time tv-uitzendingen, videoconferencing en spraaktelefonie staan hierin centraal.

Eindgebruikerstoepassingen zijn leren op afstand en medische of technische assistentie over een grote afstand, zowel via audiovisuele begeleiding als door daadwerkelijke besturing van systemen met 'virtual reality'-technieken.

In de multimediadivisie zijn de nieuwste producten die de basis vormen voor de noodzakelijke infrastructuur, ondergebracht. Hieronder vallen de recentelijk geïntroduceerde MAC 500 en GDC APEX ATM inbelsystemen en de MMS multipoint-server.
- De MAC 500 is een voor video ontwikkeld inbelsysteem met ondersteuning van hoogwaardige MPEG-2 video en audio, én IP-verbindingen via ATM-netwerken. Het zeer eenvoudig te implementeren systeem transporteert dynamische videobeelden met een te verwaarlozen vertraging en audio van CD-kwaliteit, en is daarmee geschikt voor een groot aantal toepassingen.
- De GDC APEX multiservice ATM-switch ondersteunt standaard multimedia-interfaces en een brede reeks spraak- en datatoepassingen. Naast MPEG-2 is er ook ondersteuning van Motion JPEG en H.320.
- De MMS multipoint-server maakt de oplossing compleet met functies als bridging van video, audio en data (T.120) en gatewayfuncties tussen ATM en ISDN.

Als een van de toonaangevende bedrijven op dit gebied heeft GDC in korte tijd tien procent van de netwerkmarkt voor videocommunicatie verworven.

(Meer productgerichte informatie in bijgaand Engelstalig persbericht over Large Scale Broadband Video Solution)

Achtergrondinformatie:
General DataCom Industries, Inc. (www.gdc.com) is een beursgenoteerde (NYSE: GDC) ontwerper, ontwikkelaar, producent en leverancier van spraak-, data- en videocommunicatiesystemen voor netwerkaanbieders en grote bedrijven. De producten waaronder inbelsyste–men, switches en beheersoftware, worden ingezet in 's werelds grootste, publieke ATM-netwerken. GDC heeft belangrijke afzetkanalen via vestigingen en partners in Noord- en Zuid-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië.

Informatie voor journalisten (niet publiceren):
Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met CSI Public Relations  Dick de Bruijn, 0516-433.666, dick@csi.nl