Splitsing aandeel Bekaert S.A door 10

Bekaert S.A

Splitsing van het aandeel door 10
Gelijkschakeling van de gewone en de VVPR-aandelen Toekenning van VVPR-strips

N.V. Bekaert S.A., leidend wereldwijd producent van staaldraad, staaldraadproducten en staalkoord, en een snel groeiende producent van geavanceerde materialen, met hoofdkantoren in België, heeft op een buitengewone algemene vergadering van aandeelhouders van 14 oktober 1999 onder andere beslist over te gaan tot de splitsing door 10 van de aandelen Bekaert en tot de gelijkschakeling van de gewone en de VVPR-aandelen door toekenning van een couponblad genaamd "VVPR-strip" aan deze laatste categorie aandelen.

Praktische modaliteiten van de omwisseling :

Verhouding :

* 10 nieuwe gewone aandelen, coupons nr. 1 tot 30 aangehecht, tegen afgifte van de mantel van 1 oud gewoon aandeel
* 10 nieuwe gewone aandelen en 10 couponbladen "VVPR-strip", coupons nr. 1 tot 30 aangehecht, tegen afgifte van de mantel van 1 oud VVPR- aandeel

Periode : vanaf 26 november 1999
Coupures van de nieuwe aandelen en VVPR-strips: 1 - 10 - 50 - 100
-1000
Notering : vanaf 26 november 1999 zullen enkel de nieuwe gesplitste aandelen nog verhandelbaar zijn op de Termijnmarkt van de Beurs van Brussel. De couponbladen "VVPR-strip" zullen vanaf dezelfde datum afzonderlijk genoteerd worden op de Termijnmarkt.

Tot hun materiële levering, voorzien vanaf 1 februari 2000, zullen de verhandelingen enkel op scripturale wijze kunnen worden uitgevoerd.

De houders van aandelen aan toonder kunnen hun aandelen zonder kosten omwisselen bij

of bij elke andere financiële tussenpersoon mits eventuele kosten ten laste van de houders.

Voor de houders van aandelen op naam evenals voor de aandeelhouders waarvan de aandelen werden ondergebracht in een effectenrekening bij een financiële tussenpersoon, zullen de nieuwe gesplitste aandelen en de VVPR strips automatisch worden toegekend.

Het jaarverslag 1998 is beschikbaar op de maatschappelijke zetel van de vennootschap en op Internet (www.Bekaert.com).

Ingevolge artikel 6, 2°, d) van het Koninklijk Besluit van 18 september 1990 over het prospectus dat moet worden gepubliceerd voor de opneming van effecten in de eerste markt van een effectenbeurs, heeft de Commissie voor het Bank- en Financiewezen een volledige vrijstelling verleend van publicatie van een prospectus.