NAJK-Mineralenkalender 2000

Datum nieuwsfeit: 10-12-1999
Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt

NAJK-Mineralenkalender 2000

Een aanvoernorm voor dierlijke mest, zoals minister Brinkhorst in zijn nieuwe mestbeleid voorstelt, stimuleert het gebruik van kunstmest en schept een fictief mestoverschot, stelt het NAJK in een persbericht. Het NAJK is van mening dat milieubeleid milieuwinst moet opleveren. Die winst is er niet met een beleid dat kunstmestgebruik stimuleert en elke stimulans om bewuster met mineralen om te gaan de kop indrukt. Jonge boeren lossen het mestprobleem op door mestverwerking en mineralenmanagement op bedrijfsniveau, stelt het NAJK. De jonge boer in 2000 moet een mineralenmanager zijn. Als hulpmiddel geeft het NAJK de NAJK-Mineralenkalender 2000 uit. De NAJK-Mineralenkalender geeft jonge boeren tips voor een goed mineralenbeheer.

Nederlands Agrarisch Jongeren Kontakt