Politiebericht Aa en Dommel

Datum nieuwsfeit: 12-12-1999

Zondag 12 December

ONDER INVLOED

De politie heeft vrijdagavond op Kaathoven in Berlicum een 45-jarige autobestuurder uit Loosbroek aangehouden omdat hij onder invloed reed. De man kreeg een rijverbod van 15 uur en een proces-verbaal. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

AUTO VAN TRANSPORTAUTO GEVALLEN

Vrijdagmiddag is onder het viaduct van de Rijksweg N65 in Vught een busje van een vrachtauto gevallen. Het voertuig viel daarbij bovenop de motorkap van een 'achterligger'. De bestuurster hiervan, een 64-jarige vrouw uit Tilburg, werd lichtgewond overgebracht naar het Carolus-Ziekenhuis doch kon na behandeling weer naar huis. De 31-jarige vrachtwagenchauffeur en zijn 34-jarige bijrijder, beiden afkomstig uit Lithouwen, zijn later aan het bureau met behulp van een Russische tolk verhoord. Na onderzoek bleek dat het busje te hoog geladen was waardoor het voertuig niet onder het viaduct kon en er afviel. Na overleg met de officier van justitie kreeg de chauffeur een boete van f.1.500,--. Bovendien moet de man ook de sleepkosten van de vrachtwagen betalen.

DRIE GEWONDEN BIJ AANRIJDING

Op de kruising Industrielaan - Mijlstraat in Boxtel zijn vrijdagmiddag bij een aanrijding drie personen gewond geraakt. Een 46-jarige autobestuurster uit Sint Michielsgestel verleende geen voorrang aan een 38-jarige autobestuurder uit Boxtel. Daarbij raakte de bestuurster alsmede haar twee inzittende zonen gewond. De vrouw werd met een hersenschudding en nek- en elleboogletsel overgebracht naar het GZG in Den Bosch. Een 14-jarige zon werd met onbekend letsel vervoerd naar het Catharina Ziekenhuis in Eindhoven terwijl zijn 13-jarige broer met een hoofdwond en knieletsel werd behandeld in het Carolus Ziekenhuis in Den Bosch. De bestuurder uit Boxtel kwam met de schrik vrij. De auto van de vrouw raakte total-loss.

VECHTERSBAZEN AANGEHOUDEN

In de nacht van vrijdag op zaterdag stuitte de politie tijdens de surveillance op de Hoofdstraat in Schijndel op een vechtpartij. Toen de agenten de partijen wilden scheiden ging een van de betrokkene er vandoor. Uiteindelijk werden twee personen aangehouden; een 18-jarige jongen uit Schijndel en een 17-jarige plaatsgenoot. Na onderzoek bleek dat de jongens even tevoren een plantje uit een tuin hadden getrokken. Toen de bewoners hen op de vernieling aanspraken ontstond de vechtpartij. Daarbij werd een 17-jarige meisje die in gezelschap was van de jongens door de bewoners mishandeld. Zij heeft hiervan aangifte gedaan.

ONDER INVLOED

Op de Schijndelseweg in Boxtel is zaterdagavond een 48-jarige autobestuurder uit Boxtel aangehouden omdat hij onder invloed reed. De man kreeg een rijverbod van zes uur en een proces-verbaal. Zijn rijbewijs is ingevorderd.

GELD WEG

Zaterdagavond is ingebroken in een woning aan Nieuwland in Boxtel. Bij de inbraak werd de hele woning doorzocht. De bewoner mist enkele honderden guldens.

POGING INBRAAK

In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in de kantine van een clubgebouw aan de Schootsedijk in Olland. Van het clubgebouw erd een raam vernield doch er wordt niets vermist.

BRIEVENBUSSEN GEËXPLODEERD

Zowel op de Duinweg als op de Stenen Kamer in Schijndel is zaterdagavond een brievenbus geëxplodeerd. De explosies waren vermoedelijk het gevolg van ontstoken vuurwerk. Agenten hebben zich over de poststukken ontfermd en ze bezorgd bij het distributiecentrum van de PTT.

CARAVANS OPENGEBROKEN

Op een camping aan de Loverensestraat in Cromvoirt zijn in de nacht van zaterdag op zondag vijf caravans opengebroken. Het is nog niet duidelijk wat er precies weg is omdat de eigenaren afgelopen nacht niet aanwezig waren.