IT Resource Center: Nieuwe e-supportsite van HP

Datum nieuwsfeit: 13-12-1999

IT RESOURCE CENTER HELPT PROFESSIONALS DE JUISTE KEUS TE MAKEN

Nieuwe e-supportsite van HP biedt diensten en ondersteuning voor Unix-, Linux- en Windows 2000-systemen

Amstelveen, 13 december 1999 - Het nieuwe IT Resource Center van Hewlett-Packard biedt gepersonaliseerde en 'pay-per-incident' diensten en ondersteuning via internet. Hiermee vergroten bedrijven de beschikbaarheid van systemen en verlagen ze de risico's in datacenters en de kosten van het beheer van complexe IT-omgevingen.

De e-supportsite van het HP IT Resource Center biedt IT-professionals gepersonaliseerde diensten voor multi-vendor planning, ontwerp en implementatie, live interactieve trainingen, meer dan 340.000 documenten met informatie en tools voor systeemonderhoud. Daarnaast biedt het IT Resource Center IT-professionals direct toegang tot HP experts en gemeenschappen. De supportdiensten zijn nu al beschibaar voor de meer dan 500.000 gebruikers wereldwijd.

De diensten en tools zijn of gratis verkrijgbaar, dan wel op contractbasis of op basis van 'pay-per-incident'. Bezoekers van het IT Resource Center hebben gratis toegang tot een Linux-support informatiedatabase, online forums, Y2K-informatie, softwarepatches en security bulletins. HP-gebruikers met een supportcontract hebben direct toegang tot het elektronisch melden en volgen van cases, gepersonaliseerde proactieve meldingen, diagnostische tools en een grote hoeveelheid kennis over producten van verschillende leveranciers. Bij de 'pay-per-incident'-diensten van het IT Resource Center behoren beheertools voor softwarepatches voor HP-UX, een Windows NT-optimalisatietool, en multivendor trainingen en opleidingen.

Het IT Resource Center zet het 'doe-het-zelf'-model voor webgebaseerde ondersteuning om in een 'doe-het-voor-mij'-model. Voorbeelden hiervan zijn:
* Handleidingen voor het plannen en toepassen van Microsoft Windows 2000-projecten.

* Internetagent-technologieën voor gepersonaliseerde inhoud en ondersteuning en een '112'-knop voor direct contact met HP's technische support.
* Een virtueel klaslokaal met begeleider, waar een verscheidenheid aan online technische cursussen kan worden gevolgd, waaronder Linux, Windows NT en HP-UX.

* Een online gemeenschap met meer dan 500.000 IT-professionals voor kennisuitwisseling over hot topics en best practices.
* Gratis eenmalige test en voortdurende toegang tot een Windows NT server optimalisatietool op basis van 'pay-per-incident'. Deze tool evalueert systeemprestaties, spoort potentiële problemen op en geeft adviezen voor verbetering van systeemprestaties.

* Linux-ondersteuning op basis van 'pay-per-incident'. Professionals kunnen bij één van de HP Response Centers hulp krijgen voor Linux en een aantal open source applicaties.

Op www.ITresourcecenter.hp.com wordt een rondleiding gegeven door HP's IT Resource Center.

Informatie over Hewlett-Packard en het Y2K-programma is te vinden op: www.hp.nl.

Hewlett-Packard is een toonaangevende leverancier van oplossingen en services voor computing en imaging voor zakelijke gebruikers en thuisgebruikers. De activiteiten van HP zijn gericht op het maximaal benutten van de mogelijkheden van internet voor zijn gebruikers en de verspreiding van elektronische diensten. HP introduceert Agilent Technologies als een onafhankelijk bedrijf medio 2000. Agilent bestaat uit HP's organisatie voor de productie en verkoop van test-en-meetapparatuur, halfgeleiders, medische systemen en apparatuur voor chemische analyses. Agilent is marktleider in verschillende marktsegmenten

HP heeft 83.200 werknemers in dienst en behaalde in 1999 een omzet van circa 42,4 miljard dollar. In Nederland heeft HP vijf vestigingen waar zo'n 3000 mensen werken. De omzet van Hewlett-Packard Nederland bedroeg in 1999 ruim 2 miljard gulden. De omzet van Agilent Technologies in Nederland bedroeg in 1999 circa 175 miljoen gulden.

Noot voor redacties