Chello broadband passeert grens van 100.000 abonnees

Datum nieuwsfeit: 13-12-1999

Persbericht chello

Chello broadband PASSEERt GRENS VAN 100.000 abonnees

Eerste breedband internet provider in Europa die zescijferige mijlpaal bereikt

Amsterdam, 13 december 1999, chello broadband n.v. (chello), www.chello.nl, Europa's eerste, toonaangevende breedband internet service provider en dochteronderneming van United Pan-Europe Communications N.V. (UPC), heeft vandaag bekend gemaakt dat chello sinds vrijdag 3 december 1999 106.500 betalende abonnees heeft. Dit volgt op chello's recente onderscheiding van Beste Europese Consumenten ISP tijdens het ISP Forum '99 in Amsterdam.

Mitch Clarke, chello's managing director sales en affiliate operations: 'chello is marktleider in Europa  en laat elke maand weer een recordgroei zien in het aantal aansluitingen. Het bereiken van deze significante mijlpaal betekent dat chello met 190% is gegroeid sinds de officiële start in maart 1999, met een groei van 60% gedurende de laatste drie maanden.'

Roger Lynch, president en CEO van chello: 'chello is onmiskenbaar de nummer één breedband internet service provider van Europa. Dit blijkt zowel uit onze klantencijfers als uit onze recente onderscheiding van Beste Europese Consumenten ISP. De onderscheiding danken we aan onze degelijke prestaties in alle gevestigde markten - Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Frankrijk en België - en we verwachten een sterke groei van abonnees in de Zweedse markt, waar we sinds november onze diensten aanbieden. Omdat verbeteringen van onze technologie en content de service steeds aantrekkelijker maken, verwachten we dat deze vraag verder zal toenemen.'

chello broadband biedt kabelabonnees in heel Europa een m@ximale internetervaring: continu on-line met razendsnelle breedband-internetdienstverlening voor een vast maandelijks bedrag. chello maakt gebruik van AORTA, het eerste en grootste breedband-IP-netwerk, en de grootste gedistribueerde caching service van Europa. Geluid van cd-kwaliteit, haarscherpe beelden en een compleet aanbod van mondiale, nationale en lokale content - allemaal in de taal van het land waar de dienst wordt aangeboden.

<<...>>

Mark Schneider, voorzitter van chello, en CEO en voorzitter van UPC: 'Met de recente Europese overnames van UPC groeit het marktpotentieel van chello tot 9 miljoen huishoudens.

Het enthousiasme van de chello gebruikers geeft ons het vertrouwen dat we de wereld gaan veroveren. chello is een belangrijk onderdeel van UPC's 'triple play'-strategie om video, internet en telefonie aan te bieden via de kabel, en deze mijlpaal van 106.500 abonnees is het bewijs dat Europa het daarmee eens is.'

- Einde -

chello broadband n.v.
chello broadband n.v. is Europa's eerste, toonaangevende breedband internet service provider die commercieel actief is in zes landen. chello heeft in Europa het grootste bereik en legt zich toe op de levering van geavanceerde, 24 uur per dag toegankelijke internetdiensten en breedbandcontent via snelle kabelmodems - zonder telefoonkosten! chello biedt eveneens een kant-en-klare service aan in Europa gevestigde kabel- en andere breedbandnetwerkexploitanten.

De onderneming is een werkmaatschappij van United Pan-Europe Communications (UPC), met het hoofdkantoor in Amsterdam en vestigingen in Amsterdam, Londen, Parijs, Wenen, Hamburg, Brussel, Oslo, Stockholm, Sydney en Washington D.C. Dankzij haar onovertroffen communicatiediensten levert chello broadband 'm@ximum internet' via de kabel, tegen minimale kosten.

chello(tm) is een geregistreerd handelsmerk van chello broadband n.v.

United Pan-Europe Communications N.V.
UPC (hoofdkantoor in Amsterdam) is het meest innovatieve breedband communicatiebedrijf van Europa. UPC heeft een van de grootste pan-Europese breedband communicatienetwerken onder haar hoede. UPC levert kabeltelevisie, telefonie, snel internet en programmeerdiensten in 12 landen in Europa, en in Israël. Met ingang van 31 oktober 1999 waren ongeveer 9 miljoen huishoudens aangesloten, waarvan 5,9 miljoen kabelabonnees. Bovendien telde UPC op dat moment 166.000 particuliere en 20.200 zakelijke telefoonlijnen, alsmede 89.400 particuliere en 3.600 zakelijke internetabonnees.

Sinds februari 1999 staat  UPC genoteerd aan de beurs van Amsterdam ('UPC') en NASDAQ ('UPCOY'). UPC is een geconsolideerde dochtermaatschappij van het in Denver gevestigde UnitedGlobalCom, Inc. ('United'), (NASDAQ: 'UCOMA'). Microsoft heeft een aandeel in UPC van ongeveer 7,8%.

Voor verdere informatie:

chello broadband n.v.:                                  Ross Sampson                                            Roger Nelson/Nicola Salvage vice president communication chello broadband           Nelson bostock Communications tel: +31 20 778 8288                                    tel: +44 171 229 44 00 e-mail: (ross@chello.com)                                 e-mail: (nicola@nelsonbostock.co.uk)

Bezoek onze websites:   www.chello.nl
                        www.chello.com