Apptivity Server als beste getest in IT-vakblad PC Week

Datum nieuwsfeit: 13-12-1999

Progress Software introduceert Apptivity 3.2

Apptivity Server als beste getest in PC Week

Capelle a/d IJssel, 13 december 1999 ? Progress Software maakt bekend dat versie 3.2 van Progress Apptivity, de Java-applicatieserver en geïntegreerde ontwikkelomgeving, nu beschikbaar is.

Verder maakt Progress Software bekend dat Apptivity in een test van het gezaghebbende IT-vakblad PC Week alle Java-applicatieservers ver achter zich liet. Apptivity behaalde de hoogste score op elk van de drie geteste onderdelen:

Apptivity bediende twee maal zo veel gebruikers ? meer dan 5000 ? met een wachttijd van drie seconden of minder vergeleken met de naaste concurrent;

Apptivity reageerde in minder dan de helft van de tijd die de naaste concurrent nodig had op een oproep bij tweeduizend gelijktijdige gebruikers van het systeem;

Apptivity bood bovendien een aanzienlijk hoger aantal pagina?s per seconde aan de 2000 gebruikers: bijna 1400 pagina?s vergeleken met minder dan duizend door de naaste concurrent.

PC Week noemde het ?de zwaarste test voor Java- en andere applicatieservers die ooit is uitgevoerd?. Volgens het tijdschrift is Apptivity, bij uitstek geschikt voor e-commerce- en business-to-business-applicaties. Het hele verslag is na te lezen op:
apptivity.progress.com/java/apptivity/pcweek-intro.htm.

Daarnaast ontving Apptivity van het vakblad Application Development Trends het predikaat ?solid choice? voor organisaties die hun bedrijfsapplicaties willen inzetten ten behoeve van e-commerce. Dave Kelly, vice president Application Strategies voor het marktonderzoeksbureau Hurwitz Group, noemde Apptivity ?een goed geïntegreerde ontwikkelomgeving met een componenten-framework en een robuust, schaalbaar implementatieplatform? dat voorziet in een ?uiterst functionele Internet-oplossing met krachtige IDE- en implementatiecomponenten? (Application Development Trends, September 1999).

Apptivity is interoperabel met Progress SonicMQ, de bekroonde Internet-messagingserver voor Java-ontwikkelaars die e-commerce-applicaties voor Internet ontwikkelen. SonicMQ, de eerste standalone Java-messagingserver van een vooraanstaand applicatieleverancier, gaat uit van de JMS-specificatie (Java Message Service) en breidt deze uit om zo de snelheid, robuustheid en flexibiliteit te bieden die van essentieel belang is voor de schaalbare performance en implementatie van bedrijfsapplicaties. SonicMQ heeft recentelijk de Best Java Middleware-award ontvangen tijdens de prestigieuze SIGS Conference for Java Development.

Progress Software
Progress Software Corporation (Nasdaq: PRGS) is leverancier van softwareproducten en -diensten, waarmee bedrijfsoplossingen kunnen worden ontwikkeld, geïmplementeerd en beheerd voor alle computer- en netwerkomgevingen (development, deployment en management). De producten worden gebruikt door ruim 60% van de Fortune 100-bedrijven en omvatten onder meer applicatieservers, databases, ontwikkeltools en beheerproducten voor Internet/Web-extranet- en intranet-applicaties. De klanten van Progress Software zijn actief in 100 landen, worden wereldwijd ondersteund door 1200 Progress-medewerkers en implementeren jaarlijks voor meer dan $1,5 miljard aan applicaties, gebaseerd op Progress Software en ontwikkeld door meer dan 2000 onafhankelijke softwareleveranciers. Voor meer informatie kunt u terecht op de volgende website: www.progress.com.

Meer informatie:
Progress Software BRODEUR Schoep & Van der Toorn
Monique Bruins Döne Köycü Telefoon: 010 - 235 11 11 Telefoon: 020 - 487 40 00 Email: (mbruins@capelle.progress.com) E-mail: (Done.koycu@svdt.nl)