Compaq en Legato ontwikkelen SAN-oplossing voor Data Center

Datum nieuwsfeit: 13-12-1999

Compaq en Legato ontwikkelen samen
heterogene SAN-oplossing voor het Data Center

Hoofddorp, december 1999 - Compaq gaat Legato Networker 5.5.1 en Legato SmartMedia van Legato Systems Inc., leider in de enterprise storage management softwaremarkt, integreren in Compaq's StorageWorks Enterprise Backup Solution (EBS) voor Storage Area Networks (SANs). De producten worden geïntegreerd met Compaq hardware, waardoor geconsolideerde back-up voor Microsoft Windows NT op Compaq Proliant servers en Compaq Tru64 UNIX-servers mogelijk wordt. Deze volledig gecertificeerde SAN-oplossing voor heterogene netwerken toont aan dat IT-professionals interoperabele SAN-technologieën kunnen ontwikkelen voor hun bestaande infrastructuren.

Compaq kan nu een volledig gecertificeerde, high-end SAN-oplossing voor grote ondernemingen leveren. De Compaq EBS maakt het voor gebruikers mogelijk om gegevensbeveiliging op open en verschillende platforms te versterken. Dit zorgt voor hoge performance, eenvoudig beheer en lage gebruikskosten. Het stelt Compaq's StorageWorks primaire opslag en Legato's software voor back-up, recovery en library-sharing in staat om op dezelfde SAN-architectuur een volledig geïntegreerde oplossing te bieden.

'Onze nauwe samenwerking met Compaq garandeert dat Legato-software en Compaq- hardware goed samengaan in een SAN-omgeving. Kosten door interoperabiliteitsproblemen worden op deze manier voorkomen en efficiëntere prestaties worden mogelijk; zelfs voor de meest omvangrijke SAN-implementaties', zegt Nora Denzel, Senior Vice President bij Legato Systems:

'Klanten willen zeker weten dat ze de juiste investeringen doen in SANs', stelt Darren Thomas, Vice President, Multi-Vendor Business Unit, Storage Products Division bij Compaq. 'Legato vormt nu een integraal onderdeel van onze EBS-oplossing voor het Data Center. We zijn er van overtuigd dat Compaq-hardware en Legato-software naadloos zullen samenwerken voor het leveren van maximale prestaties.'

Legato Systems Benelux, City House II, Antareslaan 18, 2132 JE Hoofddorp Telefoon: 023 - 5548800, fax: 023 - 5548801

Over Compaq StorageWorks EBS
De Compaq StorageWorks Enterprise Backup Solution (EBS) is een integratie van applicatiesoftware en industriestandaard hardware. Het biedt een complete oplossing voor de back-up en restore van gegevens in UNIX-, Windows NT- en NetWare-bedrijfsomgevingen. De EBS stelt meerdere bestands- en applicatieservers aangesloten op een fiberkanaal 'arbitrated loop', in staat om SCSI-tape-apparatuur - aangesloten op dezelfde 'loop' - te delen. Daarnaast behouden de servers de mogelijkheid om gegevens direct te versturen naar de aangesloten tape-apparatuur. Dezelfde snelheid van gegevensoverdracht als in een 'rechtstreeks aangesloten' omgeving blijft op deze manier mogelijk.

Over Legato Systems
Legato Systems, Inc. is wereldwijd leider in de enterprise storage management softwaremarkt. Legato's producten maken 'Information Continuance (™)' mogelijk; een naadloze aanpak voor het beheren, verplaatsen en beveiligen van alle bedrijfskritische gegevens in een onderneming. De storage management software van Legato is erkend als de facto standaard vanwege het grootste aantal installaties, bij meer dan 65.000 klanten, en het beveiligen van meer dan vijf miljoen systemen. Nadere informatie over Legato is beschikbaar op het Web: www.legato.com.

_____________________________________________________________________ Redactionele informatie: Pb5999 Influx PR - Jakob Brons/Margienke Bos, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Telefoon: 055 - 3663034, Fax: 055 - 3602661, e-mail: (PRInflux@cs.com)