Harrie Linders nieuwe marketing & sales director bij Ilse

Datum nieuwsfeit: 13-12-1999

Eindhoven, 13 december 1999

LINDERS NIEUWE MARKETING & SALES DIRECTOR BIJ ILSE

Met ingang van 10 januari 2000 treedt Harrie Linders in dienst bij Ilse Publishing BV als marketing & sales director. Linders is bepaald geen nieuwkomer op de markt voor nieuwe media: hij is mede verantwoordelijk geweest voor het in Nederland opzetten van Bertelsman's succesvolle dochter Bol.com (Bertelsmann Online), één van de eerste internet- annex mediawinkels van Nederland, en werkte daarvoor bij ECI waar hij verantwoordelijk is geweest voor het opstarten van de clubsites van ECI en NBC.

Nu kiest Linders voor Ilse, de succesvolle Nederlande zoekmachine die zich in korte tijd in de top vier van de meest gebruikte search engines wist te nestelen. Linders: "Ilse is voor mij een enorme nieuwe uitdaging en ik wil er graag mede voor zorgen dat Ilse de leidende positie in de markt als zoekmachine voor het Nederlandse taalgebied verder zal verstevigen. De organisatie zit in een enorm groeiproces en ik wil graag mijn kennis en ervaring inzetten om Ilse naar een nog professionelere organisatie door te laten groeien."

Om verdere groei te realiseren trok de Ilse Media Groep recentelijk ook investeringen aan van de venture-capitalfondsen 'Gilde IT fund' en 'ICOM Internet Competence Network'.

Ilse werd opgericht in 1996 en heeft in korte tijd een sterke positie verworven als belangrijkste Nederlandse zoekmachine. Uit een recentelijk NIPO onderzoek blijkt dat Ilse de populairste en bekendste zoeksite in Nederland is . Naast het zoeken op internet, biedt Ilse een uitgebreid overzicht van het actuele nieuws, sport en ontspanning en is er de Ilse Chat www.chat.nl; Nederlands grootste chat box.

-einde-

Voor nadere redactionele informatie kunt u contact opnemen met:

TCC Reputations
Korin Schalk
Ginnekenweg 275
4835 NC Breda
E-mail: (korin@tcc.nl)

Of

Ilse
Merien ten Houten
Vestdijk 9
5611 CA Eindhoven