Sneek bepaalt agenda CAO-overleg Akzo Nobel

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

FNV BONDGENOTEN

Sneek bepaalt agenda CAO-overleg Akzo Nobel

De vakbonden willen morgen wel aan tafel met de directie van Akzo Nobel, maar dan alleen met een gewijzigde agenda.

De vakbonden FNV Bondgenoten, CNV Bedrijvenbond en De Unie willen dat het conflict rond de verffabriek in Sneek op de agenda komt van het CAO-overleg met Akzo Nobel. Morgen is de eerste ronde gepland voor de onderhandelingen over een nieuwe CAO per 1 januari 2000.

De werknemers in Sneek staken nu al anderhalve week tegen het plan van Akzo Nobel om de locatie in Sneek te sluiten. De werkgever blijft vasthouden aan het voorgenomen besluit en weigert de werknemers en de bonden tegemoet te komen. De stakers zijn op hun beurt vastberaden om door te gaan met hun acties.

De vakbonden willen nu morgen, tijdens de eerste CAO-ronde, een uiterste poging doen om de locatie in Sneek te behouden. De actievoerders uit Sneek zullen per bus naar het hoofdkantoor van Akzo Nobel in Arnhem gaan, om daar nogmaals aandacht te vragen voor hun zaak.

Meer informatie :
Ben Roodhuizen, algemeen bestuurder FNV Bondgenoten 06-53755118