Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

Dinsdag 14 December

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 67 jarige inwoonster van Haps is maandagavond gewond geraakt bij een verkeersongeval. Het slachtoffer fietste over het fietspad langs de Kalkhofseweg in Haps tegen het verkeer in. Bij een inrit sloeg zij linksaf.Een bromfietser die uit tegenovergestelde richting naderde kon de vrouw niets meer ontwijken en reed de fietser in de flank aan. Het slachtoffer is met letsel aan heup en schouder overgebracht naar een ziekenhuis. De bromfietser, een 17 jarige inwoner van Oploo liep lichte verwondingen op.

CONTROLE SNELHEID

Tijdens een controle op de Provincialeweg in Beers is maandagmiddag de snelheid gecontroleerd van 341 passerende voertuigen. 20 bestuurders reden te hard waarvan de hoogst gemeten snelheid 119 km/u. bedroeg. Op de Heerstraat in Cuijk is de snelheid gemeten van 429 passerende voertuigen. 31 bestuurders reden te hard, de hoogste snelheid bedroeg 116 km/u. Dinsdagmorgen is de snelheid gecontroleerd van 534 passerende voertuigen op de Beerseweg in Cuijk. 52 bestuurders reden te hard waarvan de hoogste snelheid 73 km/u. bedroeg. Op de Bosschebaan in Velp reden dinsdag 17 bestuurders te hard. Hier is de snelheid van 290 passerende voertuigen gemeten. De hoogste snelheid was 111 km/u.

INBRAKEN IN BEDRIJVEN

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een winkel aan de Stevensstraat in Westerbeek. Onbekenden vernielden een ruit en gingen er vervolgens vandoor met een kleine hoeveelheid rookwaren. De totale schade is nog onbekend. Bij een bedrijf aan de Beugenseweg in Oeffelt is in dezelfde nacht ingebroken. Waarschijnlijk zijn zij gestoord door de eigenaar die wakker werd van gestommel. Toen hij ging kijken zag hij dat een raam opengebroken was. Er is niets gestolen. Uit een cafe aan de Wethouder Lindersstraat in Wilbertoord zijn in de afgelopen nacht twee spaarkassen weggehaald. In de kassen zat een geldbedrag van enkele honderden guldens. Bij een cafe aan de Voordtstraat in Beugen is de gokkast opengebroken en leeggemaakt. Ook mist de eigenaar een spaarkas en een hoeveelheid rookwaren. De totale schade voor dit bedrijf loopt in de duizenden guldens.

DIEFSTAL AUTO

Maandagmiddag is tussen 16.00 en 16.20 uur een groene BMW 520 i gestolen in Grave. De auto, kenteken TF-11-ZP, stond geparkeerd op de Poternen.