Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

Dinsdag 14 December

VLUCHTENDE WINKELDIEVEN SLAAN ACHTERTERVOLGER ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag zijn twee 18-jarige Amsterdammers in een achtertuin aan de Ereprijsstraat in 's-Hertogenbosch aangehouden wegens diefstal van een digitale camera en mishandeling van een 23-jarige winkelmedewerker. Het tweetal werd kort daarvoor in een elektronicawinkel aan de Gruttostraat in 's-Hertogenbosch betrapt op diefstal van een digitale fotocamera. Twee winkelmedewerkers zetten een achtervolging in. Buiten gaf het tweetal de camera terug en zetten de vlucht voort. De 23-jarige winkelmedewerker ging weer achter het tweetal aan en kreeg van één van de daders een klap in zijn gezicht. Uiteindelijk wisten gewaarschuwde agenten het tweetal in te rekenen in een achtertuin van een woning. De verdachten zijn aangehouden en ingesloten.

VROUW STEEKT ECHTGENOTE MET MES ('s-Hertogebosch)

Van maandag op dinsdag is een 52-jarige Bossche in haar woning aan de Palmboomstraat in 's-Hertogenbosch aangehouden wegens poging tot doodslag op haar 54-jarige echtgenoot. De man is per ambulance met steekwonden overgebracht naar het Carolusziekenhuis. De vrouw wordt ervan verdacht haar man, terwijl hij lag te slapen, met een mes te hebben gestoken. Volgens beide echtelieden bestond er al langer spanning in de relationele sfeer. De man kon na behandeling het ziekenhuis weer verlaten. De vrouw is inverzekering gesteld. Het mes is inbeslaggenomen.

BEELDJE UIT VITRINE GESTOLEN ('s-Hertogenbosch)

Tussen zondag en dinsdag is vanuit een vitrine in een galerie aan de Verwerstraat in 's-Hertogenbosch een beeldje ontvreemd. De kunst, voorstellende een in zwart brons uitgevoerde vrouwenfiguur van ongeveer 10 cm. hoog, stond in een niet afgesloten vitrinekast en is vermoedelijk gedurende de openingstijden van de galerie gestolen. De waarde van het beeldje is ongeveer Fl. 1.500,=.

FIETSTER GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Dinsdagmorgen is een 54-jarige vrouw uit Den Dungen op de kruising Gestelseweg / Brabantlaan / Pettelaarseweg in 's-Hertogenbosch gewond geraakt bij een aanrijding met een 44-jarige automobilist uit Tilburg. Volgens getuigen reed de vrouw over de Pettelaarseweg door rood licht. De automobilist reed komende vanaf de Gestelseweg door groen en kon de vrouw niet meer ontwijken. De vrouw is met onbekende verwondingen overgebracht naar het Grootziekengasthuis.

INBRAAK SPORTCOMPLEX ('s-Hertogenbosch)

Van maandag op dinsdag is ingebroken in een sportcomplex aan de Victorialaan in 's-Hertogenbosch. Uit het pand is een onbekend geldbedrag ontvreemd.

STEIGERS OMGEWAAID ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond zijn bij vier woningen aan het Klokkediep in 's-Hertogenbosch de steigers van een schildersbedrijf door de harde wind omgewaaid. Voor zover bekend is er geen schade ontstaan.Het bedrijf heeft de steigers verder afgebroken zodat verder gevaar geweken was.

BROMFIETSER GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Maandagmiddag is een 19-jarige Bossche bromfietser gewond geraakt bij een aanrijding met een 29-jarige automobilist uit Hintham. Op de kruising Sint Teunislaan / Van der Eygenweg in 's-Hertogenbosch sloeg de bromfietser komende vanaf de Sint Teunislaan en gaande in de richting van de Rompertsebaan linksaf en verleende daarbij geen voorrang aan de hem tegemoetkomende automobilist. Beiden kwamen met elkaar in aanrijding. De bromfietser kwam ten val is per ambulance overgebracht naar het Carolusziekenhuis. Hij bleek een gekneusde knie te hebben opgelopen.

VROUW GEWOND BIJ AANRIJDING ('s-Hertogenbosch)

Maandagavond is een 62-jarige Bossche gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Jan Olieslagerstraat / Helftheuvelweg in 's-Hertogenbosch. De vrouw zat in de auto bij haar 61-jarige partner. De man verleende een 37-jarige automobilist uit Benthuizen die over de Helftheuvelweg reed geen voorrang, waardoor een aanrijding ontstond. Beide auto's liepen zware schade op. De vrouw is met gekneusde ribben en vermoedelijk beenletsel per ambulance overgebracht naar het Grootziekengasthuis.