OnStream tekent distributiecontract met Ingram Micro

MET INGRAM MICRO
Distributiekanaal uitgebreid tot 3 leveranciers
Eindhoven, 15 december 1999 -
OnStream B.V, fabrikant van high-capacity verwijderbare media-oplossingen voor werkgroepservers en power desktops, heeft een contract getekend met Ingram Micro uit Nieuwegein voor de distributie van haar producten. Bij de introductie van OnStream"s drives op de Nederlandse markt in mei jongstleden werden Amtron uit Naarden en Hastec uit Groningen al als partner aangetrokken.
Toine Stokbroekx, regional sales manager bij
OnStream: "Sinds de start in mei van dit jaar is de verkoop van onze drives voortvarend verlopen. Om onze producten binnen een bredere doelgroep te marketen zijn we toe aan een uitbreiding van het kanaal. Ingram Micro vertegenwoordigt OnStream al in Duitsland, Engeland en Frankrijk. Die samenwerking verloopt goed, dus het is voor ons een logische stap om ook in Nederland met ze in zee te gaan.

"Wij zien onszelf als een strategische
partner die onze leveranciers duidelijke toegevoegde waarde biedt in de vorm van marketing services en aanwezige productkennis. Het stadium van dozen schuiven zijn we gepasseerd. Van de kennis die wij hebben van de markt kan OnStream meeprofiteren. Richting onze afnemers streven wij continu naar verbreding van ons productaanbod zodat we hen een ruime keuze kunnen bieden. Een succesvolle nieuwkomer als OnStream verwelkomen wij dan ook met open armen," zegt Jacco Frens, sales manager componenten afdeling Ingram Micro. OnStream"s producten
De OnStream DI30 (interne IDE) en DP30 (externe
parallelle poort) digitale drives voor gebruikers van desktopsystemen bieden tot 30 GB - ofwel 10.000 diskettes - opslagcapaciteit met een interne overdrachtsnelheid tot 1 MB per seconde (3,6 GB/u). De verkoopprijs bedraagt fl 729,00 en fl 975,00 (exclusief BTW).
De OnStream SC30, SC30e en SC50 digitale
tapedrives voor gebruikers van pc-servers en bedrijfskritische workstations zijn interne en externe SCSI-oplossingen met een opslagcapaciteit van 30 en 50 GB en een interne overdrachtsnelheid van maximaal 2MB per seconde (7,2 GB/u). Alle drives bieden voldoende capaciteit om de back-up van een server op één cartridge op te slaan. De verkoopprijs bedraagt f 1.219,00, f 1.429,00 en f 1.699,00 (exclusief BTW).

Cartridges zijn verkrijgbaar met een capaciteit
van 30 en 50 GB, voor f 97,95 en f 122,95
per stuk, of in sets van drie voor f 244,95 en f 319,95 (prijzen exclusief BTW).

Alle OnStream drives worden standaard geleverd
met OnStream Echo, het eerste softwareproduct dat de lage kosten van de tapetechnologie combineert met het gebruiksgemak van een diskdrive. Met deze software kunnen alle eerder opgeslagen versies van bestanden eenvoudig vanuit elke applicatie worden opgeroepen. Bovendien kunnen alle voorkomende bestanden worden opgezocht op alle cartridges.
Over Ingram Micro
Ingram Micro B.V. is Nederlands grootste
distributeur van I.T.-producten en -diensten. Ingram Micro levert een totaalpakket van gerenommeerde merkproducten en vernieuwende (elektronische) diensten aan ruim 4.500 resellers in Nederland. Wereldwijd realiseerde Ingram Micro Inc. over 1998 een omzet van ruim $22 miljard. Ingram Micro is telefonisch te bereiken op nummer 030-5464000
Over OnStream
OnStream, Inc. is in 1998 opgericht met het doel
betaalbare removable opslagsystemen met een grote capaciteit te leveren voor pc-servers, workstations en zware desktop-pc's. Het in Colorado (Verenigde Staten) gevestigde particuliere bedrijf is voortgekomen uit het Nederlandse Philips. Philips heeft een fors aandeel in de nieuwe onderneming. De R&D activiteiten van OnStream zijn gevestigd in Eindhoven. Met de gepatenteerde ADR-technologie bieden de eerste producten van OnStream een opslagcapaciteit tot 50 GB, waarmee wordt ingespeeld op de groeiende vraag naar oplossingen met een juiste combinatie van capaciteit, performance, betrouwbaarheid en gebruiksgemak
- tegen prijzen die voor de hedendaagse gebruiker van krachtige desktopsystemen en pc-servers zeer aantrekkelijk zijn.
Meer informatie over OnStream treft u aan op de
volgende website: www.onstream.com
OnStream, ADR, OnStream Echo, het OnStream-logo
en het ADR-logo zijn handelsmerken van OnStream, Inc. Alle andere genoemde handelsmerken zijn het eigendom van de respectievelijke firma's.
ADR wordt beschermd door 61 patenten en
is gebaseerd op de revolutionaire 8-kanaals lees/schrijfkop, waarmee gelijktijdig 8 gegevenssporen kunnen worden gelezen of beschreven. Hiermee worden de overdrachtsnelheid en de betrouwbaarheid sterk vergroot, de levensduur van de media verlengd en het geluidsniveau teruggebracht.
-einde persbericht-
Voor meer informatie:
Hanneke van Dreumel Brodeur Schoep & van der Toorn 0344 - 640607 hanneke@jeronimus-wolf.nl

Toine StokbroekxOnStream B.V.040 - 22 30 773toine.stokbroekx@onstream.com Foto"s van OnStream"s producten zijn
te downloaden vanaf: www.onstream.com/press/presspart.htm