HYPSOS succesvol in Millennium Dome Londen

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

HYPSOS succesvol in Millennium Dome - Londen

In opdracht van New Millennium Experience Company heeft HYPSOS ExpoPartner uit Soesterberg de bouw en inrichting verzorgd van een van de themapaviljoens in de 90.000m grote Millennium Dome.

Het paviljoen  The Mind Zone - geldt architectonisch gezien als het meest spectaculaire paviljoen en is vormgegeven door de bekende architecte Zaha M Hadid.

De constructie van het paviljoen is aan de buitenzijde zichtbaar gehouden en grotendeels afgewerkt met semi-transparante materialen waarachter computergestuurde verlichting is aan gebracht. De exhibits in de Mind Zone zijn door diverse kunstenaars ontworpen en confronteren de bezoeker met heel verschillende aspecten van het menselijk brein. Het lichtontwerp is verzorgd door Hollands Licht en verder werd er o.a. samengewerkt met Electron en Evers Staalconstructie.

Het Millennium Dome, dat op 31 december feestelijk geopend door Queen Elisabeth, is absoluut het bezoeken waard.

Voor meer informatie en of fotos kunt u contact opnemen met HYPSOS Soesterberg - Ingrid Schat 0346 357500 of kijk op www.hypsos.com ( zie news)

Achtergrond Informatie

De HYPSOS Group (275 medewerkers), met vestigingen in Nederland en Duitsland,

heeft haar activiteiten verdeeld over de volgende bedrijven:

· HYPSOS ExpoPartner verzorgt concepten en uitvoering van tentoonstellingen in binnen- en buitenland. Daarnaast verzorgt zij ook de inrichtingen van musea en informatie centra

· HYPSOS EventPartner realiseert het concept, ontwerp, organisatie/regie en totale verzorging

van productintroducties, bedrijfsfeesten, congressen en symposia, dealer-events en beurzen.

· HYPSOS InstorePartner levert concepten en uitvoering van interieurs, Point-of-Sale reclame en displays voor o.a. winkels, banken en postkantoren.

· Perspekt Studios voor ontwikkeling en realisatie van decor- en toneelideeën voor televisie- en theaterprogrammas en productpresentaties.

· Pul Display ontwikkelt en produceert displays, verpakkingen en mailings.

HYPSOS ExpoPartner b.v.

Soesterberg