Overijssel Award voor 'voorbeeldfamilie' Hagedoorn

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

PERSBERICHT - 14 DECEMBER 1999

Familie Hagedoorn vervult voorbeeldfunctie in recreatiesector Kampeercentrum De Beerze Bulten
geëerd met Overijssel Award 1999
Overhandiging van de Overijssel Award 1999 aan het echtpaar Hagedoorn

Tijdens een feestelijke bijeenkomst in Museum De Stadshof te Zwolle is de laatste Overijssel Award van deze eeuw overhandigd. De eer deze toeristische onderscheiding in ontvangst te mogen nemen, viel ten deel aan het ondernemersechtpaar Hagedoorn uit Ommen.

Binnen en buiten de terreinen van hun Kampeercentrum De Beerze Bulten hebben zij zich bijzonder verdienstelijk gemaakt voor de ontwikkeling van de toeristische sector in de provincie Overijssel.

In de sfeervolle museale ambiance sprak de vice-voorzitter van het Gelders Overijssels Bureau voor Toerisme, de heer H.G.J. van Roekel, ten overstaan van vele aanwezigen, de laureaten op passende wijze toe. Ook namens de provincie Overijssel (gedeputeerde J.G Kristen), de gemeente Ommen (burgemeester L.B. Kobes) en de Vereniging van Recreatie-ondernemers Nederland, kortweg Recron (adjunct directeur D.J. Verstand), waren er officiële felicitaties voor het echtpaar Hagedoorn.

Trend gezet

In zijn toespraak zette de heer van Roekel nog eens uiteen waarom in zijn bestuur het besluit is genomen de familie Hagedoorn voor deze waardering voor te dragen. "Met hun Kampeercentrum De Beerze Bulten zijn zij voortdurend bezig de faciliteiten en dienstverlening aan de gasten te verbeteren. Die drang tot vernieuwing resulteerde dit jaar in het Giga Konijnenhol, een initiatief dat al direct werd beloond met de Recron noviteitentrofee. Met deze unieke combinatie van binnen- en buitentheater, klim- en klauter-, sport- en spelparadijs is, mede dankzij haar landschappelijke vormgeving, een trend gezet die ongetwijfeld anderen tot inspiratie zal zijn"

Betrokkenheid

Ook de inspanningen om het algemeen belang van de sector te ondersteunen werden gememoreerd. De heer van Roekel: "Dat de betrokkenheid om mee te denken over de ontwikkeling van recreatieactiviteiten verder gaat dan het eigen bedrijf etaleert de familie Hagedoorn op lokaal en regionaal niveau. Rekreatiewerk Oost, de Vechtdal VVV, Vechtdalcampings en de Vereniging voor Recreatie Ondernemers Ommen profiteren van hun inzet. Degenen die dat al vele jaren doen zijn de gasten, die De Beerze Bulten hiervoor in 1996 uitriepen tot Camping van het jaar. Een mooier compliment kun je als ondernemer niet krijgen!"

De zevende keer

Het is de zevende keer dat de Overijssel Award werd uitgereikt. In de afgelopen jaren mochten achtereenvolgens Attractiepark Slagharen, Restaurant Kaatje bij de Sluis, Museum Natura Docet, Avonturenpark Hellendoorn, Vadesto Buitenactiviteiten en NBT België de Overijssel Award ontvangen. Het kunstwerk, dat als waardering wordt uitgereikt, is een creatie van kunstenaar Lolke van der Bij. De golvende staande kolom in het object symboliseert de rivier de IJssel, waarbij de kantelende ring eromheen voor de spanning in de compositie zorgt. De ring die ook wel wordt gezien als die `O' van Overijssel.

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties