Van Gend & Loos biedt 'tracking & tracing' per WAP telefoon

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

Driebergen, 14 december 1999

Van Gend & Loos biedt tracking & tracing per WAP telefoon

Van Gend & Loos B.V. eerste logistieke dienstverlener in Europa met tracking & tracing met de WAP-telefoon

In navolging van de introductie van M-info door KPN op 25 november biedt Van Gend & Loos vanaf heden tracking & tracing aan per mobiele WAP telefoon. Van Gend & Loos is daarmee de eerste Europese logistieke dienstverlener die deze service aan haar klanten biedt. Zowel voor klanten die hun goederen via Van Gend & Loos verzenden, als bedrijven die pakketten of pallets ontvangen, wordt het mogelijk deze zending te volgen. Dit was al mogelijk via internet. Nu kunnen de gebruikers ook met een WAP-telefoon van deze internetdienst gebruik maken. Tracking & tracing bij Van Gend & Loos staat in het hoofdmenu van M-info onder de rubriek: Plaza/Distributie.

Hoe werkt het? Via een speciale WAP-telefoon (Wireless Application Protocol) kunnen gebruikers informatie verkrijgen via internet, over hun verzonden of te ontvangen zending. Het gebruiksgemak is hetzelfde als bij internet. Met dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord logt men zowel in op de computer als op de mobiele telefoon. Op iedere gewenst moment en locatie kan men een overzicht krijgen van een afwijkende zending. Ook is het mogelijk een compleet overzicht van alle zendingen van die dag en vijf werkdagen terug op te vragen. Naast informatie die voor iedere KPN-klant beschikbaar is, biedt M-info ook de mogelijkheid bedrijfsinformatie op te vragen.

Huidige informatieleveraniers Van Gend & Loos B.V. kan zich scharen onder een aantal klinkende namen die informatie via M-info aanbieden: CNN, De Telegraaf ANP, Infostrada, Webraska file-informatie, De Telegraaf weerlink, AND routeplanner, Openbaar Vervoer Reisinformatie, De Telefoongids, Scoot, Finphone beursinformatie, Rabobank, Lotus, Het Net, Planet Internet, XS4ALL, Twigger, World Online, Sky Radio, Artplanet, BelBios, EXA it, Jobnews, Adecco, IT jobworld, Weerbureau HWS, Vedior, Dactylo, Bookings.nl, Intermediair Online en StartWap.

Informatie Informatie over tracking & tracing en over Van Gend & Loos in het algemeen is te vinden op: www.vgl.nl. Actuele informatie over M-info en de andere informatieaanbieders kunt u vinden op: www.m-info.nl.

Professioneel verzendsysteem Van Gend & Loos is één van Nederlands meest bekende distributeurs van pakketten en pallets. Het beschikt over een fijnmazig distributienetwerk in de Benelux, met 4000 medewerkers en ca. 1500 vrachtwagens. Van Gend & Loos verzorgt zendingen tot 24 ton binnen Nederland en heel Europa. Maandelijks worden via een professioneel systeem miljoenen zendingen verwerkt en gedistribueerd. Deze grote aantallen stellen het bedrijf ook in staat om oplossingen te bieden voor specifieke eisen van de klanten. Van Gend & Loos is niet alleen uitgerust met een groot wagenpark, maar beschikt ook over 26 moderne loodsen in de Benelux en automatische sorteerinstallaties. Van Gend & Loos BV maakt onderdeel uit van Deutsche Post Euro Express.

Noot voor redacties