3Com neemt belang in Paragon Software

Datum nieuwsfeit: 14-12-1999

3Com neemt belang in Paragon Software

Investering in synchronisatietechnologie tussen PC en GSM-telefoons

Maarssen / Brussel, 14 december 1999 - 3Com heeft een belang van 4 miljoen dollar genomen in het Engelse Paragon Software, een vooraanstaand ontwikkelaar van technologie voor synchronisatie tussen PC en mobiele telefoons. 3Com doet de investering via 3Com Ventures, een investeringsgroep van 3Com die geld steekt in veelbelovende nieuwe technologieën.

Paragon Software is bezig haar technologie uit te breiden met functionaliteit voor synchronisatie via Internet en met palmtopapparaten, zoals de Palm organizer. De onderneming heeft al een reputatie opgebouwd als synchronisatieleverancier van vooraanstaande leveranciers van GSM-telefoons en contact-management-software, zoals Ericsson, Lotus, Microsoft, Nokia, Panasonic, Samsung, Sony en Symantec. Bovendien heeft Paragon contracten gesloten met diverse portaalaanbieders, zoals Yahoo, Excite, Lycos, InfoSeek en InfoSpace.

Met het product FoneSync van Paragon Software kunnen gebruikers van desktop- en Internet-georiënteerde contact-management-software hun contactgegevens, zoals adreslijsten en agenda's, synchroniseren met alle gangbare merken digitale mobiele telefoons. Daarmee is het niet langer nodig dergelijke gegevens via het toetsenbord van de telefoon in te voeren.

Paragon onderzoekt mogelijkheden om haar technologie uit te breiden met synchronisatie van data uit Internet-databases en zoekt ook uitbreiding van het scala aan mobiele apparaten waarmee kan worden gesynchroniseerd. Palmtops zijn daarvan een voorbeeld. Paragon verkeert in een uitstekende positie om dergelijke functionaliteit te ontwikkelen en beschikt over uitgebreide kennis van databasestructuren. Het synchronisatieplatform van Paragon stelt gebruikers bovendien in staat een gepersonaliseerde database samen te stellen door data uit verschillende bronnen te combineren.

Over 3Com
Invulling gevend aan de belofte "3Com - More connected" biedt 3Com ruim 300 miljoen gebruikers netwerktoegang tot een rijke verscheidenheid aan informatiebronnen, op basis van meer producten en technologieën dan enige andere netwerkleverancier. 3Com's innovatieve oplossingen geven antwoord op de netwerkbehoeften van een brede groep gebruikers, van consument en eenmansbedrijf tot multinational, en van telecomaanbieder tot network service provider. 3Com onderhoudt websites op www.3com.nl en www.3com.be.

Voor meer informatie:
Hinke de Koning Communicatie