Politieberichten Eindhoven en Helmond

Korps: Brabant-Zuid-Oost, plaats: Eindhoven 15-12-99

Persberichten 15 december 1999/

Berichten uit Eindhoven en Helmond

Eindhoven: Aanhoudingen voor aanzetten tot prostitutie Dinsdag zijn twee Eindhovenaren van 18 en 19 jaar oud aangehouden. De twee aangehouden Eindhovenaren zouden een 16-jarig meisje uit Best aangezet hebben tot prostitutie. De twee verdachten zijn ingesloten voor onderzoek.

Eindhoven: Twee mannen aangehouden voor autodiefstal Op de Venstraat zijn dinsdag om 18.10 uur een 32-jarige Eindhovenaar en een 38-jarige man uit Bladel aangehouden. De verdachten reden in een Opel Kadett die op maandag in Hengelo gestolen was.

Eindhoven: Oplegger met tv¡¦s weg
In de nacht van dinsdag op woensdag is vanaf een bedrijfsterrein aan de Achtseweg Noord een oplegger met 272 kleurentelevisietoestellen gestolen. De toestellen hebben een waarde van f 79.032,=.

Helmond: Geen muizen maar inbreker
De bewoners van een woning aan de Bakelsedijk dachten dinsdagavond rond 22.00 uur dat zij op de eerste verdieping van hun woning muizen hoorden lopen. Maar toen het geluidsniveau zodanig toenam dat het onmogelijk van deze kleine diertjes afkomstig kon zijn, ging de bewoner kijken. Hij zag op zijn slaapkamer een man die onmiddellijk naar de slaapkamer aan de voorzijde vluchtte en via het raam, de dakgoot en het dak van de buren wist te ontkomen. De bewoners missen enkele sieraden. Een gedeelte van de buit werd op het dak teruggevonden.

Helmond: Jongens stelen vlag
Op de Marktstraat zijn woensdagmorgen om 4.00 uur vier Helmonders van 19 en 17 (3x) aangehouden. Zij hadden bij een restaurant aan de Steenweg een vlag weggenomen. De eigenaar van het restaurant zat nog tv te kijken in zijn woning boven de zaak en hij hoorde een gerucht. Toen hij keek zag hij de vier jongens met de vlag lopen. Hij waarschuwde de politie die de vier verdachten kon pakken. Op het bureau kregen zij een proces-verbaal voor baldadigheid, waarna ze naar huis zijn gestuurd.

Helmond: Diefstal uit etalage
In de nacht van dinsdag op woensdag is bij een winkel aan de Heistraat een etalageruit vernield. Uit de etalage zijn schoonheidsartikelen met een waarde van ruim f 1.500,= gestolen.

Helmond: Auto gestolen
Vanaf de Impalalaan is in de nacht van dinsdag op woensdag een groene Mercedes Benz personenauto gestolen. De auto voert het kenteken ZN-68-HT.

Helmond: Steunfraude
De sociale recherche van de regio Helmond heeft in enkele gevallen proces-verbaal opgemaakt voor steunfraude.
?h Een 30-jarige Helmonder werkte in de periode tussen 1 oktober 1998 tot en met 31 mei 1999 voor een uitzendbureau, terwijl hij een uitkering kreeg. De gemeentelijke sociale dienst is hierdoor voor f 10.067,68 benadeeld. Het bedrag wordt teruggevorderd. ?h Een 34-jarige Helmondse vrouw ontving tussen 1 november 1997 tot en met 31 mei 1999 ten onrechte een uitkering naar de norm van alleenstaande, terwijl zij samenwoonde. De sociale dienst werd hierdoor voor f 42.619,46 benadeeld. Het bedrag wordt teruggevorderd. ?h Ook tegen een 57-jarige Helmonder werd proces-verbaal opgemaakt. Hij pleegde steunfraude tussen april 1998 en oktober 1999. De man verbleef in die periode niet in de gemeente Eindhoven, in ieder geval niet op de door hem opgegeven adressen, terwijl hij toch een uitkering ontving. Hierdoor werd de sociale dienst voor f 31.495,84 benadeeld. Het bedrag wordt teruggevorderd.