Politiebericht Hollands Midden

Afkomstig van: Wendy van Nassau
Datum: 15 december 1999

Aanrijding met letsel Lisse
Op dinsdag 14 december omstreeks 15.00 uur reed een 40-jarige automobiliste uit Hilegom over de Heereweg in Lisse komend uit de richting van de Zwartelaan. Voor haar reed een 39-jarige automobiliste uit Lisse die vanwege het verkeer moest remmen. De 40-jarige Hillegomse zag dit te laat wat een aanrijding tot gevolg had. De Hillegomse is met nekklachten voor onderzoek overgebracht naar het Spaarne Ziekenhuis.

Aanrijding met letsel Voorhout
Op dinsdag 14 december vond omstreeks 15.30 uur een aanrijding plaats op Leidsevaart in Voorhout. Een 53-jarige bromfietser uit Warmond reed over de Leidsevaart komend uit de richting van de 2e Elsgeesterweg. De man haalde twee fietsers in en hield niet genoeg rechts aan waardoor hij in aanrijding kwam met een tegemoetkomende 17-jarige bromfietser uit Leiden. Hierdoor raakte de 17-jarige man de macht over het stuur kwijt en raakte een 81-jarige vrouw uit Voorhout die stond te wachten op de bus. De vrouw liep letsel op aan het been en is overgebracht naar het Diaconnesenziekenhuis.

Verkeersongeval met letsel Sassenheim
Op dinsdag 14 december vond omstreeks 13.00 uur een aanrijding plaats op de A44, oostbaan in Sassenheim. Een 38-jarige automobilist uit Hillegom reed over de A44 in de richting van Oegstgeest. Voor hem reden een 29-jarige automobiliste uit Den Haag en een 43-jarige automobiliste uit Rijswijk. De beide automobilistes moesten vanwege het verkeer remmen, de 38-jarige Hillegommer zag dit te laat wat een aanrijding tot gevolg had. De automobilistes liepen letsel aan nek en hoofd op.

Controle parkeren Oegstgeest
Op dinsdag 14 december heeft de politie in Oegstgeest gecontroleerd op parkeren op de Lange Voort en de Korenbloemlaan. Hier werden drie bekeuringen uitgeschreven voor het niet gebruiken van de parkeerkaart.

Winkeldiefstel Oegstgeest
Op dinsdag 14 december werd een 32-jarige vrouw uit Curacao op heterdaad betrapt toen zij toiletartikelen uit een winkel aan de Kempenaerstraat had gestolen. De vrouw is aangehouden en overgedragen aan de politie.

Aanrijding Benthuizen
Een 55-jarige vrouw uit Monster verloor dinsdagmorgen 10.15 uur op de Omleidingsweg vanwege de hagel de controle over haar auto. Zij raakte in een slip en kwam op de weghelft voor het tegemoetkomende verkeer. De bestuurder van de tegemoetkomende auto; een 51-jarige vrouw uit Zoetermeer, bleef ongedeerd. De vrouw uit Monster is voor observatie naar het Langeland ziekenhuis in Zoetermeer gebracht.

Kop-staart A4 Roelofarendsveen
Dinsdagmiddag 13.30 uur zijn op de A4 richting Den Haag twee auto's op elkaar gebotst. Toen door filevorming het bestelbusje voor hem remde, reageerde de 30-jarige Amsterdamse bestuurder van een personenauto te laat en botste achterop. De bestuurder van het bestelbusje; een 38-jarige man uit Gent, raakte niet gewond. De Amsterdammer en zijn vriendin; 27-jaar en ook uit Amsterdam afkomstig, zijn met nekklachten naar het Rijnland ziekenhuis overgebracht. Tot 14.15 is de linkerrijbaan richting Den Haag afgesloten geweest.

Controle fietsen Leiden
Op dinsdag 14 december heeft de politie gecontroleerd op verkeerd gestalde fietsen in het winkelcentrum aan het Diamantplein. Fout geparkeerde fietsen werden van de sticker "fiets fout, fiets weg" voorzien.

Controle parkeren Voorschoten
Op dinsdag 14 december heeft de politie in Voorschoten gecontroleerd op parkeren aan de Schoolstraat en de Voorstraat. Hierbij zijn enkele bekeuringen voor het niet gebruiken van de parkeerkaart uitgeschreven.

Diefstal portemonnee Gouda
Vanuit een woning aan de Weerestein is dinsdag omstreeks 13.45 uur een portemonnee gestolen. De bewoner zag plotseling een onbekende man met de tas die in de keuken had gelegen wegrennen. De tas is inmiddels teruggevonden aan de Blommensteinsingel. Het rijbewijs wat gestolen was is gevonden aan de Cronestein.

Vreemdelingencontrole Gouda
Een bedrijf aan de Achterwillenseweg is dinsdag omstreeks 11.00 uur bezocht door de politie in verband met een controle van de vreemdelingenwet. In het bedrijf werd een man aangetroffen die een valse naam aan de controleurs opgaf. Bovendien kon hij geen rijbewijs tonen. De man is aangehouden en in vreemdelingbewaring gesteld.

Onwelwording in auto Voorschoten
Een 76 jarige man uit Leidschendam is dinsdag omstreeks 13.00 uur onwel geworden in zijn auto. Om een aanrijding te voorkomen probeerde de man nog zijn auto aan de kant van de weg tot stilstand te brengen. Dit lukte niet, de auto kwam tot stilstand in een tuin, nadat een stenen erfafscheiding kapotgereden was. Hierbij werd ook nog een geparkeerde auto beschadigd. De man is door agenten gereanimeerd, hetgeen daarop door ambulancepersoneel is overgenomen. De man wordt inmiddels in het LUMC behandeld.

Woning in korte tijd twee keer doelwit inbrekers Nieuwerkerk a/d IJssel Werd gistermorgen ingebroken in een woning aan het Begoniaveld. Na het forceren van een uitzetraam werd ingeklommen. Uit de woning worden een bankpas, een klein geldbedrag en sleutels vermist. De woning werd in korte tijd voor de tweede maal door inbrekers bezocht. Eerder werd ingebroken op 10 december. Toen werd niets weggenomen. De politie heeft de zaken in onderzoek.

Inbraak woning Zevenhuizen
In de nacht van maandag op dinsdag jl. werd ingebroken in een woning aan de Leliestraat. Uit de bejaardenwoning worden zeven glazen beeldjes vermist. De politie onderzoekt de inbraak.