Nieuwe organisatiestructuur NAM

Datum nieuwsfeit: 15-12-1999

NAM

Reorganisatie NAM

De direktie van de Nederlandse Aardolie Maatschappij B.V. (NAM) heeft vanmiddag het personeel ingelicht over een nieuwe organisatiestructuur. De direktie verwacht dat door de reorganisatie het aantal banen in 2004 zal uitkomen tussen de 1700 en 1850 en dat twee kantoren worden gesloten. Op dit moment werken er bij de NAM circa 2450 mensen. De NAM werkt vanuit het hoofdkantoor in Assen en heeft regiokantoren in Hoogezand, Velsen, Schiedam en Schoonebeek. De verwachte reduktie van het aantal arbeidsplaatsen is inclusief het aantal van 450 dat in September jl. is aangekondigd.

De reden voor een nieuwe organisatie:

- het niet of zeer moeizaam verkrijgen van vergunningen.
- de liberalisatie van de energiemarkt.

- noodzaak tot verdere beheersing van kosten.

Als gevolg van deze ontwikkelingen is een nieuwe organisatiestructuur ontworpen, die de NAM in staat moet stellen beter in te spelen op de zich sterk wijzigende marktcondities. In de nieuwe organisatie worden ondersteunende diensten uit de regiokantoren gecentraliseerd in het hoofdkantoor in Assen. Verwacht wordt dat hierdoor de kantoren in Velsen en Schoonebeek in 2001 worden gesloten.

Het reorganisatieplan zal nu eerst aan de Ondernemingsraad worden voorgelegd, waarna het in detail zal worden uitgewerkt. Het plan zal eveneens met de vakbonden worden besproken. De direktie verwacht dat de vermindering van het aantal arbeidsplaatsen via vrijwillig vertrek en natuurlijk verloop kan worden gerealiseerd.

NAM-Persvoorlichting.
F.P. Duut