Benoeming Prof. M. Rood tot Gedragscode-adviseur OSB

Ondernemersorganisatie voor Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten

15 december 1999
Benoeming Prof. Rood Gedragscode-adviseur OSB

Tijdens de Algemene Ledenvergadering van de Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB) op 15 december 1999 is Prof. Mr M.G. Rood benoemd tot bindend adviseur Gedragscode OSB. De Gedragscode is een attituderichtlijn die aangeeft hoe bij OSB aangesloten schoonmaakbedrijven zich dienen te gedragen tijdens het verrichten van hun werkzaamheden. De code omvat alle verschillende aspecten van het vak. Alle OSB-leden dienen zich aan deze code te houden. Indien een OSB-lid of een direct belanghebbende van mening is dat een OSB-lid zich niet aan de Gedragscode houdt, kunnen zij een klacht indienen. De Gedragscode-adviseur behandelt deze klacht vervolgens.

De voormalig bindend adviseur, Mr F.J.M. Nivard, heeft begin 1999 zijn functie neergelegd. Aan de hand van een opgesteld profiel is gezocht naar een opvolger die vooral georiënteerd is op sociale aangelegenheden en zelfstandig recht kan spreken.

OSB heeft in de persoon van Prof. Rood een geschikte opvolger gevonden. De heer Rood is een grootheid op het terrein van Nederlandse en internationale arbeidsvoorwaarden en arbeidsrecht. Hij is gepensioneerd, doch nog (zeer) actief binnen een aantal organen zoals SER, CAOP en ILO. Hij is onder meer kabinetsinformateur geweest en bemiddelaar bij omvangrijke stakingsproblemen in Nederland.